Társoldalunk:

A Red Bull szélvédője hiába szebb a glóriánál

2016.03.18. 10:23

Az FIA ragaszkodik ahhoz, hogy jövőre megjelenjen a sokat bírált bukókeret az F1-ben, de nem zárják ki, hogy később más megoldást válasszanak. A Red Bull javaslatát kiforratlannak tartják.

Az idei előszezon egyik leginkább felkapott témája a bukókeret tesztelésének megkezdése volt. A Mercedes által kidolgozott, és a Ferrari által kipróbált szerkezet elsősorban a nagyobb alkatrészek, például a kerekek ellen védené a pilóták fejét, és több versenyző is úgy véli, hogy életeket menthet. Mások viszont a látvány miatt ódzkodnak a glóriának nevezett megoldás bevezetésétől, és úgy vélik, a Forma-1 már most is elég biztonságos. Charlie Whiting, az FIA versenyigazgatója szerint viszont jól haladnak az előkészítésével.

„Mostanáig eléggé átfogóan teszteltük, szerintem például egy repülő kerék ellen elég jó védelmet nyújt, elsősorban ezt próbáltuk ki” – nyilatkozta. „Kockázatelemzést kell még végeznünk, és egyéb részleteket, például a mentés kérdését is meg kell vizsgálnunk. Egyeztetnünk kell az orvosi stábokkal is, de szerintem jól állunk” – vélte. „Felállítottunk egy külön munkacsoportot, amelyet a Mercedes és a Ferrari vezet, úgy gondolom, remek munkát végeznek.”

Ez még csak egy prototípus, elsősorban a kilátást tesztelték a Ferrari versenyzőiForrás: © FERRARI MEDIA/© Foto Studio Colombo

A Red Bull készített egy alternatív tervezetet, a két szélső, keskenyebb pillérre rögzített, kisebb tárgyal ellen is védelmet nyújtó szélvédőt, de Whiting szerint ez a javaslat „jelentős hátrányban van a fejlesztés terén, még nem teszteltük. Lehet, hogy további védelmet nyújt. Azt viszont kétlem, hogy 2017-re megvalósítható lenne, míg a glória valószínűleg az.”

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

A veterán versenyigazgató szerint akkor sem halasztják el a bukókeret bevezetését, ha további változatok merülnek fel, mert egyelőre a Ferrarin kipróbált glóriát tesztelték és elemezték átfogóan, ezért ehhez próbálják véglegesíteni a rögzítési pontokat is. A céldátum május, mert a csapatok akkor kezdik meg az érdemi munkát a 2017-es autóikon.

Bár nem nevezte meg az istállót, Whiting azt is elárulta, hogy a Ferrari versenyzői számára nem csak a kilátás alakult jobban a vártnál a keret használatával, a kiszállás sem okozott gondot nekik.

Kizárta, hogy Lewis Hamilton felvetése nyomán a bukókeret önkéntesen használható legyen,
hiszen a HANS és a bukósisak viselése sem fakultatív. Megemlítette, hogy várhatóan a kerekeket rögzítő kábelekkel kapcsolatos előírások is szigorúbbak lesznek a 2017-es szezontól kezdve.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!