Társoldalunk:

Hamilton rendszeresen kiakasztja a Mercedes szponzorait

2016.03.17. 16:55

A csapat jogásza elárulta, a versenyhétvégéken folyamatosan emailekkel kell bombáznia a háromszoros világbajnokot, mert állandóan keresztbe tesz a szponzorok elvárásainak.

Amikor Lewis Hamilton 2012 végén elhagyta a McLarent, és a Mercedes gyári csapatához szegődött, az egyik legfőbb érve az volt, hogy új munkáltatója nagyobb szabadságot ajánlott neki, és kevesebb szponzori kötelezettséget rótt ki rá. Hamilton stílusa és életvitele azóta gyakorlatilag elszabadult, a brit pilóta rendszeresen jár felkapott divattervezők ruháiban különböző partikba, drága autókat, ékszereket vesz, és látszólag teljesen szabadon éli az életét. Ám ez a háttérben feszültségeket okoz.

„Folyamatosan figyeljük a helyzetet” – árulta el Caroline McGrory, a Mercedes csapat jogi osztályának vezetője egy Londonban rendezett sportjogi szemináriumon az AP szerint. A versenyhétvégéken mindig idegbajos üzeneteket kell küldenem Lewisnak, hogy ne hordja tovább a rikító sárga Louis Vuitton cipőjét, mert Pumát kellene viselnie” – említett egy példát.

Hamilton március elején John Galliano divatbemutatóján egy iPhone-nal a kezébenForrás: AFP/Martin Bureau

McGrory szerint a Hugo Boss is rendszeresen üzenetekkel bombázza, ha meglátják Hamiltont egy konkurens divattervező ruhájában felvonulni valamelyik versenytárs bemutatóján. Ez elég gyakran előfordul, sőt Hamilton írásban is népszerűsített olyan márkákat, amelyek közvetlen piaci ellenfelei a Hugo Bossnak,róluk pedig egy szót sem szólt.

„Nagyon rá van kattanva a divatra, különböző stílusokkal kísérletezik, folyamatosan divatbemutatókra jár” – nyilatkozta McGrory. „Felhívtak a Hugo Bosstól, és megkérdezték, hogy mit keres Lewis egy Alexander McQueen show-n? A szabadidejét töltötte ott, ez engedélyezett számára, de vékony jég, mert ilyenkor fel kell hívnunk őt, hogy ne tweeteljen olyan sokat a többi ruhatervezőről, és inkább mondjon néhány kedves szót a Hugo Bossról itt-ott.”

Hamilton viselkedésének elvi oka is lehet, és anyagi következménye is van, mert közvetlenül nem részesül a csapatok szponzorai által befizetett összegekből, hiszen azok elsősorban a vállalat működését és tevékenységét finanszírozzák. „Ezzel ráadásul elzárunk egy termékkategóriát a versenyzők elől, így ők személyes megállapodást sem köthetnek valakivel” – magyarázta McGrory. Őket gyakran bosszantja, ha a csapat együttműködést épít ki valamelyik vállalattal, amin ők nem keresnek semmit.”

A háromszoros világbajnok nem csupán a ruhagyártók türelmét teszi próbára: tavaly a Mercedes szemet hunyt afölött, hogy egy LaFerrarit és egy McLaren P1-et is vásárolt a gyűjteményébe. Korábban a mobiltelefonokat sem lehetett csak úgy mutogatni. „Még a cégvezetőink is a farzsebükben hordták az iPhone-jaikat” – emlékeztetett a jogász. „Nyilvánosan Blackberry-ket kellett használniuk.”

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!