Vágólapra másolva!
Hogy mikor, azt nem meri megígérni, de a Honda képességeiben az átszenvedett tavalyi szezon ellenére sem kételkedik. Nem aggódik amiatt sem, hogy a csapatnak továbbra sincs névadó szponzora, mert szerinte új szelek fújnak.

A Forma-1 hivatalos honlapjának adott interjújában a McLaren főnöke, Ron Dennis pozitív képet festett az elmúlt években leszálló ágba került csapat kilátásairól, azt állítva, hogy

„2016-ban nem leszünk harcban a világbajnoki címért, de 2015-höz képest jelentős előrelépést várunk" – mondta Dennis. „Egész télen heti hét napon, napi huszonnégy órában gőzerővel dolgoztunk, és a kollégáink a Honda szakurai központjában is éjjelig égették a villanyt."

Mire megy az idén a McLaren? Forrás: DPPI media/Florent Gooden

A Honda a McLaren oldalán tavaly tért vissza motorszállítóként az F1-be, utólag azonban a cég vezetői elismerték, hogy alulbecsülték a hibrid hajtáslánc jelentette kihívást, ezért küszködtek súlyos problémákkal, mindenekelőtt a megbízhatóság és az energia-visszatáplálás terén. Habár az idei teszteken úgy látszott, sokat fejlődtek,

a McLaren-Honda még mindig kb. 2 másodperccel le volt maradva a Mercedestől.

Dennis ismét egyértelművé tette, hogy a vergődésük jelentős részben a Honda rovására volt írható, ugyanakkor hangsúlyozta, hogy a japán vállalat képességeivel kapcsolatban nincsenek kétségei. „Együtt győzni fogunk" – jelentette ki.

„Nincs a világon még egy cég, amely annyiféle motort gyártana, mint a Honda" – mutatott rá. „Nemcsak autókhoz és motorokhoz, hanem generátorokhoz, szivattyúkhoz, motorcsónakokhoz és egy csomó mezőgazdasági eszközhöz is készítenek valamilyet.

Dennis úgy véli, mivel a Honda 1,6-literes V6-os turbója még a fejlesztési fázisának elején jár, „a következő hetekben és hónapokban" jelentős előrelépésekre lehet számítani a lóerők terén, az MP4-31 pedig már most is „egy nagyon jó kasztni."

Üzleti téren sincsenek gondjaik

Amióta a Vodafone kiszállt az F1-ből, a McLarennek nem sikerült névadó szponzort találnia. Dennis szerint azonban ennek a támogatói szerepnek „az ideje alighanem úgyis lejárt", mert a vállalatok a korábbinál összetettebb jogokra tartanak igényt, ha reklámozni akarnak a sportban.

A csapat mögül tavaly óta ugyan kihátrált a költségvetéséhez évente 15 millió fonttal hozzájáruló Johnnie Walker, valamint elvesztették a Red Bullhoz átpártoló TAG Heuert is, a Santander viszont a várakozásokkal ellentétben hosszabbított velük,

a Chandonnal, a Hiltonnal, illetve a Richard Mille óragyártóval pedig új szponzori szerződést kötöttek.

A McLarennek két világbajnok versenyzője van, akik azonban az autóval kapcsolatos problémák miatt 2015-ben együtt is mindössze 27 pontot tudtak gyűjteni. A 34 éves Fernando Alonso és a 36 éves Jenson Button a mezőny legidősebb, de Dennis szerint egyszersmind „legerősebb" párosát is alkotja, éppen „az erejük teljében" vannak.

Dennis leszögezte azt is, hogy

Alonsót 2017 végéig egyértelműen a McLarenhez köti a szerződése,

amelyben „nincsenek teljesítményarányos záradékok" – tehát akkor sem távozhat az idei szezon közben vagy után, ha a McLaren ismét nem ér el áttörést.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!