Kellemes meglepetés a Renault új autója

Forma-1, Kevin Magnussen, Renault Sport Racing, Nico Rosberg, Mercedes AMG Petronas, Barcelona teszt
20 MAGNUSSEN Kevin (dnk) Renault RS16 action during Formula 1 winter tests 2016 at Barcelona, Spain from February 22 to 25 - Photo Florent Gooden / DPPI
Vágólapra másolva!
Technikai vezetőjük szerint a teszteken jobban szerepelt a vártnál, de Melbourne-ben így is elégedettek lennének a pontszerzéssel. Kiderült, mikor láthatjuk az autót teljes pompájában.

Elégedett az újjáalakuló Renault autójának téli szereplésével az istálló technikai vezetője, Bob Bell. Az enstone-i csapatnak nehéz dolga volt az RS16-os megalkotásakor, hiszen a Lotusnál tavaly alig maradt pénz a fejlesztésre, és csak az év végén dőlt el, hogy a Mercedes helyett a Renault erőforrását kell beépíteniük az autóba. Így aztán rohamtempóban kellett elkészíteniük az idei modellt, amely Jolyon Palmer alatt gyakran, Kevin Magnussen alatt viszont alig romlott el a teszteken.

– nyilatkozta Bell. „Nem egyszerű áttervezni egy autót, amikor olyan későn hozunk meg egy döntést, ahogy mi tettük, és ez a megbízhatóságon is nyomot hagyhat. Mégis elégedettek vagyunk, mert a tömeg és a súlypont szempontjából is jobban állunk, mint azt reméltük. A teljesítmény is rendben van abból a szempontból, hogy az autó kiszámíthatóan viselkedik, és erős alapokra épül.”

A Renault még csak a teszten került a Mercedes elé Forrás: DPPI media/Florent Gooden

Bell elmondta, hogy az Ausztrál Nagydíjon szeretnének tisztességes eredményt elérni, és bár óvatosan optimisták,

már a pontszerzéssel is elégedettek lennének.

Az Autosport azt is megtudta, hogy a teszteken majdnem teljesen feketén szereplő RS16-os végleges festését majd március 16-án leplezik le Melbourne-ben. A Renault várhatóan kitart a jellegzetes sárga szín mellett, de a Red Bullhoz hasonlóan

matt fényezést használhat,

amely a szaklap szerint fél kilogrammos súlycsökkentést eredményezhet. Erre szükség is lehet, hiszen az autó egyelőre nem tűnik gyorsnak, de Bell így is elégedett volt vele.

Palmer "kissé katasztrofálisnak" nevezte a teszteket, mert összesen kevesebb, mint 200 kört tett csak meg Forrás: DPPI media/Florent Gooden

„Noha nyilvánvalóan lemaradásban vagyunk az általános teljesítmény, a leszorítóerő és valószínűleg az erőforrás terén is, valójában jól működik” – foglalta össze.

Nem kellett sok időt töltenünk a beállítások és a balansz finomításával, ami nagy könnyebbség volt, és nehéz kezelhetőséggel sem szembesültünk, sőt a motor vezethetősége sem rossz.”

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!