Vágólapra másolva!
A csapatok egy része kompromisszumos megoldást javasol: a Q1-ben és a Q2-ben életbe léphet az új folyamatos kieséses rendszer, de a Q3 maradjon a régi. Lehet, hogy ezt mégis bevezethetik az idénynyitótól kezdve.

Még csak a múlt héten merült fel az új, folyamatos kieséses időmérő ötlete, de máris egyre több bizonytalanság övezi. A versenyzők részéről hűvös fogadtatásban részesült –

a többségük úgy vélte, a régi rendszerrel sem volt baj, ezért felesleges lecserélni –,

aztán kiderült, hogy technikai nehézségek miatt legkorábban eleve csak a szezon ötödik futamától, a Spanyol Nagydíjtól lehetne bevezetni.

Ez Nico Rosberg szerint amatőr benyomást kelt, mivel azt sugallja, hogy az időmérési infrastruktúra üzemeltetőit meg sem kérdezték az elképzelés megvalósíthatóságáról a bejelentés előtt. Ami azért különösen groteszk, mert az ötlet Bernie Ecclestone-tól származott, és az időmérést végző FOM is az ő hatáskörébe tartozik.

Máris variálnak az új időmérővel Forrás: NurPhoto/Joan Valls/NurPhoto/Joan Valls

Szerdán azonban újabb fordulat történt, amikor több szaklap – köztük az Auto Motor und Sport és a Motorsport.com – arról számolt be, hogy

az új időmérő mégis életbe léphet már a melbourne-i idénynyitótól.

Igaz, nem egészen az eredeti formájában, a csapatmenedzserek és az FIA között a barcelonai teszt keddi napján lezajlott egyeztetés során ugyanis született egy módosítási javaslat.

A rendszer egy 16 perces Q1-ből, egy 15 perces Q2-ből és egy 14 perces Q3-ból áll. Az első kettőből heten-heten esnek ki, de nem az etap végén, hanem az utolsó 9 percben 90 másodpercenként elbúcsúzik az, aki az addigi legjobb ideje alapján éppen a tabella utolsó helyén áll. A Q3-ba így a korábbi tíz helyett csak nyolcan jutnak be. Az eredeti tervek szerint 5 perc után ott is megkezdődött volna a 90 másodpercenkénti kiesés, így az utolsó másfél percben már csupán ketten párbajoztak volna a pole pozícióért.

A csapatok azonban azt szeretnék, ha a Q3 inkább maradna a régiben,

vagyis mindenki végig versenyben maradna.

Szavazzon!

Önnek melyik változat tetszik a legjobban?

„Az elképzelés szerint a Q1 és a Q2 átalakulna, a Q3 viszont nem. Hogy az új rendszer mikor mutatkozhat be, azt még nem tudjuk" – erősítette meg a McLaren versenyigazgatója, Eric Boullier.

úgyhogy várjuk meg a hivatalos bejelentést!"

Mivel az FIA már korábban nyilvánosságra a Forma-1 2016-os Sportszabályzatát, az időmérő módosítását pénteki ülésén még a Motorsport Világtanácsnak is ratifikálnia kell.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!