Vágólapra másolva!
A világbajnoki címvédő szerint évek óta rossz irányba tart a szabályalkotási folyamat, és szeretné, ha a versenyzőknek több beleszólása lenne az autók kialakításába.

A héten részben megszülettek a jövő évtől érvényes technikai szabályok, de az elképzelések már most sem aratnak osztatlan sikert. Az F1-et manapság sokan bírálják, részben a Mercedes tartós fölénye miatt, de a világbajnoki címvédő Lewis Hamilton szerint

az aktuális szabályok „akkor sem lennének rendben, ha öt csapat csatázna.”

A brit pilóta nem tagadta, a közönség egy részéhez hasonlóan ő is hajlamos a régi autókkal kapcsolatos nosztalgiára.

„Én másféle autókat szeretek” – mondta a jelenlegiekkel összehasonlítva. „Nincs mindenre magyarázatom, de van egy típus, amit preferálok. Imádom a V12-es motorokat, a nagy, széles kerekeket. Láttam egy képet egy régi Ferrariról, szuper alacsonyak voltak az oldaldobozai. Valamikor a ’80-as évek közepén készíthették, és nagyon menőnek tűnt a széles nyomtávval, a lengőkarokkal, és a slick gumikkal” – magyarázta.

Hamilton szerint nem jók a mostani autók, és a jövőbeliek sem tetszenek neki Forrás: DPPI media/Florent Gooden

„Azok voltak a szép idők. Imádtam, ahogy az autók akkoriban kinéztek, és kézzel kellett sebességet váltani. Én szeretem az ilyen dolgokat, de az időt nem lehet megállítani. Viszont, 2008 is remek év volt, amikor egy másik csapattal kellett küzdenem” – mondta első bajnoki győzelmének évéről. „Azóta is akadnak csaták, de többre van szükség.

Hamilton kijelentette: „Nem értek egyet a változtatásokkal, és ez már hosszú évek óta így van, de ezzel kell együtt élnünk.” Ezzel rávilágított az F1 szabályalkotási mechanizmusának egyik visszásságára: az előírásokat a legjobb esetben is a csapatok műszaki delegáltjai szerkesztik meg, majd különböző bizottságok hagyják jóvá őket. Bár az utóbbi években

néha kikérték a versenyzők véleményét, az ő szavuk nem meghatározó

a folyamatban.

„Szerintem egyeztetni kellene a versenyzőkkel, és biztos vagyok abban, hogy néhányukat bevonták mostanában a döntésekbe, de nem azokba, amelyeket most hoztak meg” – utalt a 2017-es szabályokra. „Az autókat viszont nekünk kell érezni, van néhány ötletünk, hogy mit lehetne javítani, azt is tudjuk, hogy mi nem jó manapság. Azok, akik már 10-15 éve vezetnek, tudják, hogy mely szabályváltozások váltak be, és melyek nem. Ezért szerintem ez hiba” – mondta az egyeztetés hiányáról.

A tervezett bukókeret miatt még nehezebbek lehetnek az autók Forrás: Giorgio Piola/Motorsport.com

Hamilton elismerte, nem tudja, hogy miért nem vonják be jobban a versenyzőket a szabályok meghatározásába, sőt abban sem volt biztos, hogy ez valójában így van. Érdekesség, hogy ő maga a versenyzők szakszervezetének (GPDA) sem tagja. „Ne vegyenek mérget rá, lehet, hogy mégis van szavuk” – mondta a brit. „Szerintem meghívták őket néhány megbeszélésre az elmúlt évek során, talán nyitottak is az ötleteinkre, de

A Mercedes pilótája kifejezetten aggályosnak tartja, hogy az F1-es autók egyre nehezebbé váltak az évek során. „Épp most jutott eszembe, hogy amikor bekerültem a Forma-1-be, az autó 600 kilós volt, és manapság 100 kilóval nehezebb” – emlékeztetett. „Nem kell sokat változtatnunk a szabályokon, hogy három másodpercet gyorsuljunk, csak könnyítenünk kell az autón” – tette hozzá.

– utalt a bukókeret bevezetésére, ami miatt valószínűleg 722 kilogrammra növelik az autók minimum súlyát.

Nem tetszenek neki az új ötletek

A világbajnoki címvédő elárulta, szerinte az időmérő edzés tervezett reformja sem ad majd hozzá sokat a látványossághoz, és a Sun kérdésére „értelmetlen mesterkedésnek” nevezte, hogy a nézők az idei szezontól megszavazhatják, hogy kit tartanak a nap versenyzőjének.

Csütörtökön mi is megkérdeztük olvasóinkat, hogy kit tartottak a szerdai tesztnap legjobbjának. Cikkünk megjelenésekor a szavazók legnagyobb csoportja Kimi Räikkönen érdemeit ismerték el, de alig maradtak le azok, akiket nem érdekelt az újítás, mert egyetértettek azzal, hogy valószínűleg

túl sokan szavaznak majd a kedvenc versenyzőjükre

az általa nyújtott teljesítménytől függetlenül. Külön figyelemre méltó, hogy Sebastian Vettel több szavazatot kapott, mint Nico Rosberg, pedig a Ferrari pilótája szerdán nem is vett részt a teszten.

Szavazzon!

Ki volt A nap versenyzője a szerdai F1-es teszten?

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!