Vágólapra másolva!
Sebastian Vettel nemrég külsőleg is megújult Ferrarit ígért, és egy szaklap úgy értesült, az autó a karosszéria alatt is teljesen megváltozik a tavalyihoz képest.

Kedden indították be először az idei Ferrarit, számolt be róla a Motorsport.com, amelynek szerzője azt is tudni véli, hogy az autó kívül-belül egyaránt alaposan megváltozott elődjéhez, a három futamgyőzelmet szerző SF15-T-hez képest. A 2016-os modell várhatóan a tavalyinál rövidebb orrot kap, alacsonyabb oldaldobozok, hagyományos nyomórudas első felfüggesztés, valamint szűkebb hátsó traktus, így kompaktabb sebességváltó is jellemzi majd. Nemrég már Sebastian Vettel is utalt rá, hogy az idei Ferrari ránézésre is más lesz.

A Ferrari minden fronton erősíteni próbál Forrás: AFP/Lars Baron

A karosszéria átalakítását is eredményező változások gyökere részint a lemezek alatt keresendő. A szaklap a grafikusa, Giorgio Piola segítségével hat kulcsfontosságú részletet emelt ki (az alábbi ábrán számokkal jelölve), amely megkülönbözteti majd az egyelőre 667-es kódnevű új Ferrarit sikeres, de a győzelmekre általában esélytelen elődjétől. Elsősorban ezeken múlik, hogy Vettel és Kimi Räikkönen autója felveheti-e a harcot a már 900 lóerő fölötti teljesítménnyel gazdálkodó Mercedesszel.

  1. Az SF15-T esetében a Ferrari a V6-os turbómotor hengersorai között helyezte el az intercoolert, az új motornak viszont még nagyobb hűtésre van szüksége az extra lóerők felszabadításához, így az intercooler méretét megnövelték, és két részre bontották. A nagyobb eleme az üzemanyagtank fölé kerül, a másik pedig a bal oldali oldaldobozba.
  2. Az MGU-H valószínűleg az egyetlen elem marad, amely az idén is ugyanott kap helyet, mint tavaly.
  3. Az MGU-K-t áthelyezik a belsőégésű motor hátuljáról a bal oldalára, ezzel a többi gyártó által már kitaposott utat követve.
  4. Az olajteknőt is újratervezték. Mélyebbre kerül, és szélesebb lesz, ezáltal javul az autó súlypontja.
  5. A 2016-os Ferrari motorban változtatható hosszúságú szívócsövet alkalmaznak, ami a Motorsport.com szerint tavaly az intercooler elhelyezése miatt nem volt lehetséges. A Mercedes által már 2015-ben is használt megoldás a keverék összetételét az aktuális teljesítményállapottól függően finomhangolva javítja az égés minőségét.
  6. A tengelykapcsolót a sebességváltó-házon belülre teszik, és egy további tengellyel kapcsolják össze a főtengellyel.

A Ferrari sportigazgatói posztjáról nemrég leváltott Massimo Rivola az olasz autóklub egyik rendezvényén elmondta, az erőforrás fejlesztése terén véleménye szerint már utolérték a Mercedest, amivel a Williams technikai igazgatója, és részben a stuttgartiak F1-es motorfőnöke is egyetértett. Rivola szerint az autón zajló munkálatok „egészséges" mederben zajlottak, ezért mindenki arra számít, hogy a Ferrari az idén már ismét versenyképes lehet.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!