A béna tesztpilóta bomba nő miatt bojkottálta a Lotust

Forma-1, Carmen Jordá, Lotus F1 Team, Monaco, Monte Carlo
Carmen Jorda (ESP) Lotus F1 Team Development Driver at the Amber Lounge Fashion Show. Monaco Grand Prix, Friday 22nd May 2015. Monte Carlo, Monaco.
Vágólapra másolva!
Marco Sorensen azt még tűrte, hogy leszerződtették mellé Carmen Jordát, de betelt a pohár nála, amikor a gyenge eredmények ellenére is őt ajnározták.

Nagy felhördülést keltett, hogy a tavaly komoly anyagi gondokkal küzdő, ma már a Renault tulajdonában lévő Lotus Carmen Jordá személyében olyan fejlesztőpilótát igazolt, aki a GP3-ban csak az összetett pontverseny 28. helyét tudta felmutatni. A Lotus menedzsmentje mégis látott fantáziát a később PR-feladatokba is rendszeresen bevont spanyol hölgyben, és megígérték neki, hogy tesztelheti az F1-es autót is, miután a szimulátorban felkészült erre.

Ez a csaknem egy év alatt végül nem történt meg, ami a Lotus korábbi fejlesztőpilótája, Marco Sorensen szerint nem meglepő. „12 másodperccel volt lassabb nálam a szimulátorban, de így is ő aratta le a babérokat” – idézte a dán pilótát az Ekstra Bladet. „Az elmúlt két év alatt legalább 60 órát szimulátoroztam, ez körülbelül ugyanannyi, mint amennyit Kevin (Magnussen) megtett a McLarennél. A helyzet olyan mértékben sértő volt számomra, hogy betelt a pohár, és távoznom kellett” – ismerte el.

Carmen Jordának alig volt felmutatható eredménye, a Lotus mégis leigazolta fejlesztőpilótának Forrás: Lotus F1 Team

Sorensent korábban Eric Boullier cége, a Gravity menedzselte, és a Lotus színeiben versenyzett a mai Formula V8 3.5-ös sorozat elődjének számító Formula Renault 3.5-ben, ahol 2012-ben a 6. helyet szerezte meg. Igaz, három év alatt mindössze három futamot nyert, a GP2-ben pedig már csak egyet. A dán pilóta úgy véli, az F1-es álmai azért foszlottak szét, mert honfitársával, Magnussennel ellentétben nem tudott 7,5 millió dollárnyi szponzorpénzt összeszedni. Jelenleg az Aston Martinnál versenyez a WEC-ben.

A női egyenjogúság tavaly visszatérő téma lett az F1-ben és úgy általában az egész autósportban is, elsősorban Susie Wolffnak köszönhetően, aki 2015-ben már csak egy lépésre volt attól, hogy versenyzőként is bemutatkozhasson. Ezt a Williams nem adta meg neki, ezért visszavonult, és kampányt indított a brit motorsportszövetséggel (MSA) közösen, hogy felkeltse a lányok érdeklődését az autósport iránt. Jordát közben nem igazán vették komolyan az F1-ben, a Renault mégis megtartotta őt 2016-ra is.

Mivel Wolff visszavonult, Jordá pedig nem elég versenyképes, a közeljövőben nem várható, hogy újabb női pilóta jut egy F1-es autó közelébe. Erre talán a 22 esztendős, kolumbiai Tatiana Calderónnak van a legtöbb esélye, mivel nem szegte kedvét, hogy a tavalyi F3-as Európa-bajnokságon nem sikerült pontot szereznie az élcsapatnak számító Carlinnal. Az idén a GP3-ban folytatja a versenyzést Christian Horner istállója, az Arden International színeiben.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!