Nagy felhördülést keltett, hogy a tavaly komoly anyagi gondokkal küzdő, ma már a Renault tulajdonában lévő Lotus Carmen Jordá személyében olyan fejlesztőpilótát igazolt, aki a GP3-ban csak az összetett pontverseny 28. helyét tudta felmutatni. A Lotus menedzsmentje mégis látott fantáziát a később PR-feladatokba is rendszeresen bevont spanyol hölgyben, és megígérték neki, hogy tesztelheti az F1-es autót is, miután a szimulátorban felkészült erre.
Ez a csaknem egy év alatt végül nem történt meg, ami a Lotus korábbi fejlesztőpilótája, Marco Sorensen szerint nem meglepő. „12 másodperccel volt lassabb nálam a szimulátorban, de így is ő aratta le a babérokat” – idézte a dán pilótát az Ekstra Bladet. „Az elmúlt két év alatt legalább 60 órát szimulátoroztam, ez körülbelül ugyanannyi, mint amennyit Kevin (Magnussen) megtett a McLarennél. A helyzet olyan mértékben sértő volt számomra, hogy betelt a pohár, és távoznom kellett” – ismerte el.
Sorensent korábban Eric Boullier cége, a Gravity menedzselte, és a Lotus színeiben versenyzett a mai Formula V8 3.5-ös sorozat elődjének számító Formula Renault 3.5-ben, ahol 2012-ben a 6. helyet szerezte meg. Igaz, három év alatt mindössze három futamot nyert, a GP2-ben pedig már csak egyet. A dán pilóta úgy véli, az F1-es álmai azért foszlottak szét, mert honfitársával, Magnussennel ellentétben nem tudott 7,5 millió dollárnyi szponzorpénzt összeszedni. Jelenleg az Aston Martinnál versenyez a WEC-ben.
A női egyenjogúság tavaly visszatérő téma lett az F1-ben és úgy általában az egész autósportban is, elsősorban Susie Wolffnak köszönhetően, aki 2015-ben már csak egy lépésre volt attól, hogy versenyzőként is bemutatkozhasson. Ezt a Williams nem adta meg neki, ezért visszavonult, és kampányt indított a brit motorsportszövetséggel (MSA) közösen, hogy felkeltse a lányok érdeklődését az autósport iránt. Jordát közben nem igazán vették komolyan az F1-ben, a Renault mégis megtartotta őt 2016-ra is.
Mivel Wolff visszavonult, Jordá pedig nem elég versenyképes, a közeljövőben nem várható, hogy újabb női pilóta jut egy F1-es autó közelébe. Erre talán a 22 esztendős, kolumbiai Tatiana Calderónnak van a legtöbb esélye, mivel nem szegte kedvét, hogy a tavalyi F3-as Európa-bajnokságon nem sikerült pontot szereznie az élcsapatnak számító Carlinnal. Az idén a GP3-ban folytatja a versenyzést Christian Horner istállója, az Arden International színeiben.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!