A Michelin még mindig az F1-be vágyik, beszólt a Pirellinek

Forma-1, Német Nagydíj 2006, Michelin
GEPA-270706120 - HOCKENHEIM,GERMANY,27.JUL.06 - FORMULA 1, MOTORSPORT - Formula One Grand Prix of Germany, preview, Thursday. Image shows Michelin tyres. Photo: GEPA pictures/ Franz Pammer
Vágólapra másolva!
A gumigyár továbbra is kitart az F1 által elutasított, nagyobb átmérőjű kerekek mellett. Szerintük ezekkel olcsóbban lehetne gyorsítani az autókat.

Az idén életbe lép a Pirelli új, 2019-ig tartó, kizárólagos szerződése az F1-gyel, így a következő három szezon során is a kínai tulajdonban lévő olasz gyártó láthatja el abroncsokkal a mezőnyt. A hosszabbítást a tavaly kiírt tenderen nyerték el, miután Bernie Ecclestone nem támogatta, hogy a rivális Michelin tartósabb gumikat gyártson, és a jelenlegi 13 colosnál nagyobb, 18-as kerekeket vezessenek be. A vállalat motorsport-igazgatója, Pascal Couasnon azonban nem adta fel.

„Továbbra is érdeklődünk iránta” – mondta az F1-gyel kapcsolatban az Autosportnak. „Az álláspontunk addig nem változik meg, amíg a sorozat értelmetlenné nem válik. Ha olyan versenyeket rendeznek, ahol a technológia és a show jó arányban keveredik, és megmutathatjuk a tudásunkat, akkor minden rendben van. A 18 colos keréktárcsákat viszont be kell vezetniük, szerintünk ez csak idő kérdése. Ha azt akarják, hogy a technológiák átadhatók legyenek, a termékeknek hasonlóvá kell válniuk (a közutiakhoz).”

A Michelin ilyen gumikat már nem akar gyártani az F1-nek Forrás: GEPA picturesFranz Pammer

A Michelin és a Pirelli között alapvető nézetkülönbség alakult ki a megközelítés terén a tavalyi tender során. Az olaszok hajlandók követni az F1 igényeit, és gyorsan elkopó, nehezen üzemeltethető gumikat gyártani a sportban továbbra is előnyben részesített 13 colos felnikre. A Michelin ezzel szemben csak nagyobb átmérőjű kerekekre hajlandó fejleszteni, és a keményebb keverékekben hisz, amelyekkel mesterségesen kikényszerített bokszkiállásokra lehet szükség.

Couasnon úgy véli, hogy az F1-ben jövőre tervezett szabályváltozások révén várhatóan előálló tempónövekedést a gumik megváltoztatásával olcsóbban el lehetne érni. „Mennyibe kerül egy másodperc előnyt nyerni nem a gumikkal? Mi másfelet hoznánk egy kis módosítással” – vetette fel. „Nagyon egyenletesen teljesítő gumikat szállítunk, így a teszten biztosan lehet tudni, hogy a különbségek az autóból adódnak.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!