Társoldalunk:

Hülkenberg a Williams szintjére szeretne eljutni

2016.02.01. 15:08

A Force India pilótája pályafutása eddigi legjobb szezonját próbálja teljesíteni 2016-ban, de kemény küzdelemre számít a középmezőnyben. Úgy véli, a Williams szintjét érdemes megcélozniuk. Új fejlesztő pilóta is csatlakozott az istállóhoz.

Tavaly megnyerte a Le Mans-i 24 órás versenyt, csapattársától viszont alaposan lemaradt Nico Hülkenberg, a Force India versenyzője. A német pilóta több baleset miatt is pontokat vesztett, Sergio Pérez viszont dobogóra is állhatott, de Hülkenberget ez nem törte meg. „Sikerre éhes vagyok” – mondta az Auto Motor und Sportnak. „Azt akarom, hogy 2016 az eddigi legjobb évem legyen az F1-ben. Nincs ok arra, hogy a Force India miért ne tudna építeni a tavalyi autó B változatának bemutatása után látott formára.”

Hülkenberg kijelentette, nem törődik a spekulációkkal, és csak saját csapatára koncentrál. „A tavaly még mindig meglévő gyengeségeinken kell dolgoznunk. Ezzel foglalkoztunk a tél során, ezért magabiztos vagyok” – jelentette ki a német versenyző, akit az elmúlt évek során többször is hírbe hoztak élcsapatokkal, különösen a Ferrarival, de eddig mindig lemaradt a lehetőségről.

Hülkenberg várhatóan kénytelen lesz átadni a helyét a fizető pilótáknak a szabadedzések egy részénForrás: AFP/Dan Istitene

„Persze tudjuk, hogy akad néhány potenciális ellenfél, amely kemény diónak ígérkezik. Ilyen például a McLaren, ha kicsit több lóerőt kapnak majd a Hondától, a Toro Rosso a Ferrari motorokkal, és a Red Bull is mindenképpen. Talán a Haas is erősnek bizonyulhat már az elejétől fogva. A célunk az lehet, hogy felnőjünk a Williams szintjére” – foglalta össze Hülkenberg, aki 2010-ben szerepelt a grove-i istálló színeiben is, és eddigi egyetlen F1-es pole pozícióját velük szerezte meg.

A Force Indiához kapcsolódó hír, hogy a silverstone-i istálló hosszú távra szerződtette a 16 esztendős Nyikita Mazepint, aki mindössze egy szezonnyi formulaautós tapasztalattal a háta mögött a csapat fejlesztőpilótája lesz. Az orosz fiatal 2014-ben 2. lett a CIK-FIA gokart világbajnokságban, tavaly viszont csak az összetett 12. helyére futotta a Formula Renault 2.0 Northern European Cupban.

Mazepin az Uralchem nevű vállalat milliárdos tulajdonosának fia, ezért szerződtetésen nem meglepő, mivel a Force India anyagilag nem áll biztos lábakon. Mivel a Lotust visszavásárolta a Renault, a Sauber és a Manor mellett ez az egyetlen csapat, ahova még valamilyen posztra be lehet kerülni szponzori háttérnek köszönhetően. Azt egyelőre nem tudni, hogy Mazepin vezetheti-e az F1-es autót a szintén fejlesztőpilótának szerződtetett Alfonso Celis Jr. mellett, aki hét szabadedzésen vehet részt.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!