Vágólapra másolva!
Toto Wolff szerint évi 19 verseny a dolgozóik tűréshatára, a 21 alkalmas naptár miatt második utazó kontingens felállításán gondolkodnak. Az olajár összeomlásában bízhatnak.

Dilemmával szembesülnek az F1-es csapatfőnökök az idei rekordhosszúságú, 21 versenyt felvonultató menetrend láttán, mutatott rá Toto Wolff, a Mercedes-Benz Motorsport igazgatója az Autosportnak. Wolff szerint a publicitás és a csapat bevételei szempontjából előnyös, az exkluzivitás és a dolgozók terhelhetősége szempontjából viszont hátrányos, hogy az idén minden korábbinál több helyszínen kell versenyezniük.

„A csapatok bevételei az elmúlt évek során növekedtek, és ez a legfontosabb” – jelentette ki Wolff. „Viszont óvatosnak kell lennünk, mert a 19 verseny során láthattuk a csapat mentális és fizikai teljesítőképességének határát. Most azon gondolkodunk, hogyan éljük túl a 21 futamot, mert nem vagyok biztos abban, hogy a jelenlegi felállásunkkal erre képesek lehetünk. Próbáljuk optimalizálni az utazásokat, a jetlaget, a pihenést, és talán egy második műszakot is beiktatunk.”

Wolff szerint a személyzet nem bír ki évi 21 versenyt Forrás: Picture-Alliance/AFP/Verwendung weltweit, usage worldwide/Hoch Zwei

Ez azt jelentené, hogy a szezon egy adott pontján a versenyekre utazó személyzet összetétele megváltozna, de Wolff szerint az problémát okoz, hogy „sok ember van, akiket nem lehet lecserélni, mert egyszerűen ők a legjobbak. Az év vége különösen kemény időszak a hosszú távollétet megkövetelő versenyek miatt. Meg akarom óvni a csapatot és az embereinket, ezért meg kell találnunk a leghatásosabb, és működőképes megoldást.”

A probléma minden istállónál jelentkezik, de ezúttal is a kisebb létszámmal és költségvetéssel dolgozó, független csapatokat sújthatja jobban, mert elképzelhető, hogy ők nem engedhetik meg maguknak a további kiadásokat. HR szempontból a mezőny abban bízhat, hogy meginog az anyagilag gyenge lábakon álló németországi futam vagy az USA Nagydíj, esetleg az olajár zuhanása magával rántja az oroszországi vagy azerbajdzsáni fordulót.

A Lukoil beszáll, Azerbajdzsán kiszáll?

Az idei évtől a Lukoil olajtársaság lehet az Orosz Nagydíj névadó szponzora, értesült a Sportbox című kiadvány. Tudni vélik azt is, hogy a reklámok kihelyezését már meg is kezdték Szocsiban. A döntés meglepő lenne, hiszen az orosz gazdaság erősen függ az olajártól, ami jelenleg messze a várakozások alatt marad. A brazil UOL Esporte közben arról számolt be, hogy az alacsony árak a Bakui Európa Nagydíj sorsát is megpecsételhetik, de a verseny promótere, Arif Rahimov továbbra is jegyvásárlásra buzdítja az érdeklődőket.

Bővebben az F+1 blogonLőttek az azerbajdzsáni F-1-es futamnak?http://efpluszegy.reblog.hu/lottek-az-azerbajdzsani-f-1-es-futamnak

Bajban van az USA Nagydíj is, amelynek szervezői még nem tudták betömni az állami támogatások csökkenése miatt keletkezett lyukat a költségvetésükön. Az Autoweek viszont szerzett egy 2010-es levelet, amelyben az előző texasi vezetés megígérte Bernie Ecclestone-nak, hogy 2021-ig évi 25 millió dollárral támogatják a verseny megrendezését, ráadásul vállalták, hogy egy évre előre fizetnek. A lap megkérdezte a brit Collyer Bristow ügyvédi irodát, amely szerint a levél akár per tárgya is lehet a pálya és az állam között.