Sutil távozik a Williamstől, feladja F1-es pályafutását

Forma-1, Adrian Sutil, Williams Martini Racing, Malajziai Nagydíj 2015
Sepang International Circuit, Sepang, Kuala Lumpur, Malaysia. Friday 27 March 2015. Adrian Sutil, Reserve Driver, Williams F1. Photo: Alastair Staley/Williams ref: Digital Image _79P2590
Vágólapra másolva!
A korábbi versenyző legutóbb a Williams tartalékpilótája volt, de inkább más bajnokságokban próbál szerencsét. Példáját az F1-ből kiábránduló fiatalok is követhetik.

Távozik a Williamstől a csapat tartalékpilótája, Adrian Sutil, értesült a Motorsport.com. A német pilóta a tavalyi szezon kezdete után igazolt a grove-i istállóhoz, miután meglepetésre menesztették a Saubertől. A Williamsnek az Ausztrál Nagydíj után hirtelen szüksége lett egy versenyzői tapasztalattal rendelkező pilótára, mert Valtteri Bottas hátsérülés miatt kénytelen volt kihagyni az idénynyitót, Susie Wolffot pedig nem tartották alkalmasnak a versenyzésre.

Sutil az európai futamok során otthonában várta a csapat hívását, a tengerentúli helyszínekre viszont el is utazott a Williamsszel, de az autóba végül még teszten sem ülhetett be, csupán a szimulátorban tudott gyakorolni. A portál úgy tudja, hogy a német pilóta csak átmeneti megoldásnak tartotta a megbízatását, és a jövőben már nem keres F1-es állásokat, inkább a DTM, a Sportautó-világbajnokság (WEC) vagy a japán Super GT felé veszi az irányt. Utódja valószínűleg Alex Lynn lesz.

Sutil lemondott F1-es pályafutása folytatásáról Forrás: Williams F1

A korábbi F1-s pilótához hasonló döntést fontolgat egy 20 éves walesi fiatal, a Caterham F1 Academy egykori tagja, Seb Morris is, aki úgy érzi, bemutatkozó éve után nem tér vissza a GP3-ba, mert elérhetetlennek tartja az F1-es bemutatkozást. Morris jól szerepelt a különböző junior kategóriákban, de a GP3-ban elsőre mindössze hat pontot tudott szerezni, és az összetett 18. helyén zárt. Mégsem ezt tartja előmenetelének legnagyobb akadályánál.

„Valószínűleg mást keresek majd, mert a célom, hogy pályafutást építsek az autósportokban” – idézte a Checkered Flag blog. „Szerintem az F1 teljesen vakvágány, mert az csak a pénzről szól. Vannak GP3-as versenyzők, akik semmilyen eredményt nem tudnak felmutatni, de bedobnak 8 millió fontot, és F1-es ülést kapnak. Itt minden a pénzről szól, úgyhogy hacsak nem nyerek a lottón vagy szerzek 40 millió fontot a bankba, nincs értelme az F1-es álmot kergetni, és szórni a pénzt.”

Pénz jobban kell az F1-es szerepléshez, mint tehetség? Forrás: AFP

Morris valószínűleg a Force India újdonsült tesztpilótájára, a mexikói szponzorokkal rendelkező Alfonso Celisre gondolt, aki szintén csak 24 pontot, és az összetett 12. helyét tudta elérni a GP3-ban, de jövőre így is szerepelhet pénteki tesztnapokon az F1-ben. Az idén már Renault-ként induló Lotus is előszeretettel nevezett ki fejlesztő pilótának (egykori) GP3-as versenyzőket, de az éles tesztig ők nem jutottak el.

Bár a fizetős pilóták az utóbbi években megint egyre nagyobb szerepet kapnak, jelentőségük várhatóan csökkenni fog, mivel az FIA alaposan megszigorította az F1-es szuperlicencek kiadásának feltételeit, így az idei évtől már nem elég az, ha valakinek van pénze. A leendő versenyzőknek több évnyi rutint, és különböző utánpótlás-bajnokságokban megszerzett eredményeket is fel kell mutatniuk ahhoz, hogy rajthoz állhassanak a világbajnokságban.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!