Vágólapra másolva!
Sainz azt állítja, kísérleti fékbeállításokat tesztelt az Orosz Nagydíj szabadedzésén, mielőtt ijesztő balesetet szenvedett. Élete legrosszabb pillanatainak tartja az ütközés előtti két másodpercet.

Carlos Sainz csúnya balesetet szenvedett a tavalyi Orosz Nagydíj harmadik szabadedzésén, miután a 13-as kanyarban elvesztette az uralmát az autója felett, és először a bal oldali védőkorlátnak, majd nagy sebességgel a szemközti falnak csapódott. Több mint negyed órába telt, mire az energiaelnyelő bálák alatt az autójába szorult spanyolt kiszabadították a Toro Rossóból, de Sainzt csak elővigyázatosságból szállították kórházba, és a másnapi versenyen rajthoz is állt.

Sainz vasárnap az El Hormiguero című spanyol tévéműsorban elmondta, éppen a fékeket tesztelte, amikor a baleset történt. „Megkértek, hogy a pálya leghosszabb egyenesében próbáljak ki egy kísérleti fékbeállítást. Amikor elértem a 330 km/ó-s tempót, ráléptem a fékekre, és egyből kitört az autóm fara. Az első korlátnak 270 km/ó-s tempóval ütköztem neki" – emlékezett vissza.

Sainz sértetlenül megúszta az ijesztő balesetet Forrás: AFP

„Az volt a baj, hogy eltörött a felfüggesztésem, ezért nem tudtam kormányozni, és a fékrendszer sem működött" – magyarázta. „Fékezés nélkül 200 km/ó-ra tudtam csökkenteni a tempót, mielőtt keményen becsapódtam volna."

A 21 éves spanyol élete legnagyobb balesetének nevezte a szocsi ütközést. „Az első és a második becsapódás között eltelt 2 másodpercben – amikor ráléptem a fékre, és semmi nem történt – azt hittem, hogy mindennek vége" – árulta el. „A legrosszabbat feltételeztem. Azt hiszem, ez volt életem két legszörnyűbb másodperce."

Sainz azonban hamar rájött, hogy sértetlenül megúszta a balesetet. „Az ütközés után néhány másodpercig nem kaptam levegőt, de rájöttem, hogy magamnál vagyok. Megérintettem magam, és tudtam, hogy semmi komoly nem történt. A védőfal nem működött rendesen, ezért beragadtam alá, és mondtam a pályabíróknak, hogy óvatosan szedjék le rólam" – mondta. „Abban a 17 percben édesapámra, édesanyámra és a testvéreimre gondoltam. Mindenki látta a balesetet, és nem tudhatták, hogy bajom esett-e."

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!