Vágólapra másolva!
A Red Bull, a Ferrari és a McLaren január végén kizárólag 2015-ös autókkal gördülhetnek pályára, nem kísérletezhetnek a különféle alkatrészekkel, és végig a Pirelli utasításait kell követniük. A Mercedes érdekes módon nem vesz részt a teszten.

Habár a Forma-1 2016-os előszezonja majd csak február végén, a 22-től 25-ig tartó barcelonai teszttel kezdődik majd, január 25-26-án a Pirelli már rendezni fog egy külön esőgumi-tesztet a vízzel mesterségesen elárasztható Paul Ricard-on. Mivel a pályán lévő víz mennyisége szerintük túl sok autóval nem szabályozható elég pontosan, a teszten mindössze három csapat vesz részt: a Ferrari, a Red Bull és a McLaren.

Ez felveti a kérdést, hogy nem juthatnak-e előnyhöz a többiekkel szemben, tulajdonképpen korábban kezdve meg az előszezont, mint ők. A Pirelli és az FIA azonban nemrég az összes istállóhoz eljuttatott egy levelet, megnyugtatva őket, hogy ezt nem történhet meg. A dokumentumból, amely a Motorsport.com birtokába került, kiderül, hogy a három csapat kizárólag a Pirelli által megszabott feladatokat hajthatja majd végre. A garázsaikban végig jelen lesz az FIA egy képviselője, aki nemcsak a csapatrádiót fogja hallgatni, hanem az összes adatukhoz is hozzáfér.

Új esőgumikat fejleszt a Pirelli Forrás: AFP/Lars Baron

Még fontosabb, hogy az autókat kizárólag 2015-ös specifikációban lehet majd használni, bármilyen kísérleti alkatrész nélkül – a tilalom vonatkozik a hajtásláncra is, ezért a csapatok a továbbfejlesztett motorjukat sem próbálhatják ki. Ennek azért van jelentősége, mert a 2016-os autóik valószínűleg egyébként is csak február közepére készülnek el, de egyes részei elvben már a gumiteszt idején bevethető állapotban lehetnek.

Akárcsak a múlt decemberi, abu-dzabi gumiteszten, mindenki „vakon" fog tesztelni, tehát nem tudja majd, hogy éppen milyen specifikációjú abroncsok vannak az autóján. A Pirelli ígéretet tett rá, hogy a begyűjtött adatokat az összes istállóval megosztja – a telemetriát persze nem, csak a gumik szempontjából releváns eredményeket.

A Pirelli Paul Ricard-ban egy teljesen új, XWET fantázianevű esőgumi kifejlesztéséhez veszi igénybe a csapatok segítségét. Ettől azt várják, hogy „felszáradó pályán az eddiginél nagyobb tapadást biztosítson, miközben megőrzi a rendes esőgumik teljesítményét és kedvező tulajdonságait a víztükrön való felúszás során is." Emellett megpróbálják kiszélesíteni az üzemi tartományukat, valamint javítani szeretnének a gumik vezethetőségén is, száműzve a hirtelen fellépő túlkormányzottságot.

A Pirelli azt kérte a csapatoktól, hogy lehetőleg a versenyzőikkel vegyenek részt a teszten, de a McLaren már közölte, hogy a tesztpilótáját, Stoffel Vandoorne-t fogja szerepeltetni.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!