Vágólapra másolva!
A motorokat hangosabbá teheti az új kipufogószabály, de mellékhatásként különböző változatok is megjelenhetnek. Egyébként nincs nagy mozgástér az innovációra.

A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) a 2010-es évek elején tűzzel-vassal irtotta azokat a műszaki megoldásokat, amelyek a kipufogógázt aerodinamikai célokra használták fel. Az autók hátulja felé irányuló, egyvégű csövek előírásával nagyjából elérték a célt, de a Motorsport.com rámutatott, hogy az idei szabályokban benne rejlik a lehetőség, hogy ügyes kialakítással a gázok mégis növeljék a tapadást.

A Giorgio Piola által készített animáción látszik, hogy a szabályok többféleképpen értelmezhetők. A Technikai Szabályzat 5.8.2-es pontjában annyit rögzítettek, hogy az autókon – a jobb hanghatás érdekében – ezentúl külön csöveket kell kivezetni a turbinából és a megkerülőszelepből, ugyanakkor a csapatok eldönthetik, hogy a megkerülőszelephez egy vagy két csővéget csatlakoztatnak. A megkötés csupán annyi, hogy a csöveknek továbbra is hátrafelé kell nyúlni, és az összes gázt ezeken keresztül kell elvezetni.

Az animáció elején látható az új, kötelező biztonsági elem is a pilótafülke oldalán, amely a versenyzők fejének védelmét szolgálja.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!