Vágólapra másolva!
Akkor sem fogja megtagadni a csapatától kapott utasításokat, ha nem ért egyet a stratégiával. Wolff szerint a versenyzők ritkán tudják jól megítélni a helyzetet.

A 2015-ös idényben többször is előfordult, hogy Lewis Hamilton a verseny közben megkérdőjelezte a Mercedes stratégiáját, és alternatív taktikák iránt érdeklődött a rádión. A Mexikói Nagydíjon például úgy érezte, az utolsó bokszkiállására nem lett volna szükség, mert az abroncsai a verseny végéig bírták volna, a Mercedes azonban biztonsági okokból ragaszkodott a kerékcseréhez. Brazíliában is eltérő stratégiával szeretett volna Nico Rosberg elé kerülni, de a csapat ezt nem engedte neki, ezért – csakúgy, mint Mexikóban – meg kellett elégednie a második hellyel.

Hamilton elmondta, a rádióüzenetektől függetlenül soha nem fordult meg a fejében, hogy ne engedelmeskedjen a Mercedes utasításainak. „Az a lényeg, hogy a csapat szempontjából jó döntést hozzunk – be kell látnunk, hogy a versenyek nem csak rólunk szólnak" – nyilatkozta az Autosportnak. „1300 ember munkájáról van szó, és ha én önző módon hozok egy döntést, az mindannyiukat érintheti."

„Egyedül nem dönthetek. Meg kell győződnünk róla, hogy az egész csapat érdekeit figyelembe véve hozunk döntéseket" – jelentette ki a brit, aki ettől függetlenül elismerte, voltak versenyek, amikor tényleg nem értett egyet a Mercedes stratégiai húzásaival.

Hamilton néha kételkedik, de nem akar önző lenni Forrás: AFP

„Mexikóban azt mondták, nem fogják bírni a gumik, pedig valójában 70-80 körig is bírták volna. Nem lett volna probléma" – magyarázta. „Utólag megtudtam, hogy biztosan kihúztam volna a verseny végéig, gond nélkül kint maradhattam volna a leintésig. De a csapat ezt akkor még nem tudhatta, ezért úgy döntöttek, biztonsági okokból ki kell állnom. Nem tudhatták, hogy fognak viselkedni a gumik, mert a múltban is előfordult, hogy felrobbantak – a szívem mélyen azonban tudtam, hogy igazam volt, amikor a másik stratégiát fontolgattam."

A Mercedes főnöke, Toto Wolff úgy véli, nem szabad megengedni a versenyzőknek, hogy maguk döntsenek a stratégiáról. „Aki az autóban ül, annak nincs teljes rálátása a versenyre, ezért a versenyzőknek vissza kell fogniuk magukat, és meg kell bízniuk a többi srácban" – mondta. „Az esetek többségében egyértelműen a csapat van jobb helyzetben, bár időnként tényleg előfordulhat, hogy a versenyző tudja jobban megítélni a helyzetet. Csapatként kell együttműködnünk, nem szabad, hogy a pilóták csak magukra gondoljanak."

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!