Vágólapra másolva!
Szerinte az új rendszer a nézőknek sem jó, mert az eltiltástól tartó versenyzők kevesebb előzést mernek bevállalni. Jövőre óvatosabb lesz az első néhány futamon, de az előzésekről nem mond le.

A 2015-ös idényben új büntetőrendszert vezettek be a Forma-1-ben: a komolyabb szabályszegésekért, főleg ütközések okozásáért büntetőpontokat osztanak ki, és aki 12 hónapon belül 12 pontot összegyűjt, azt el is tiltják egy nagydíjról. Az idén Max Verstappen kapta a legtöbb büntetőpontot, első F1-es idényében máris nyolcat szedett össze. Az elsőt a májusi Monacói Nagydíjon, ezért a 2016-os idény első öt futamán vigyáznia kell, nehogy további 4 pont kerüljön a neve mellé.

A fiatal hollandnak nem is tetszik az új rendszer, szerinte csak azt érik el vele, hogy a versenyzők sokkal jobban meggondolják, bevállaljanak-e egy-egy előzést. „Kár érte, mert nem kellene megakadályozniuk, hogy versenyezzünk" – nyilatkozta Verstappen az Autosportnak. „Már nem tudok változtatni a helyzetemen, ezért mostantól mindenképpen óvatosabbnak kell lennem."

Verstappen szerint a rajongók sem járnak jól, ha a büntetőpontoktól tartó versenyzők passzívabban versenyeznek. „Szerintem a szurkolók sem akarják azt látni, hogy az előzés közben vissza kell vennem, nehogy hozzáérjek a másikhoz" – magyarázta a 18 éves holland, aki szerint el kellene gondolkozni a szabályok megváltoztatásán.

Verstappen 8 büntetőpontot kapott 2015-ben Forrás: AFP

„Nem rajtam múlik, de szerintem újra át kellene gondolni a rendszert" – javasolta. „A büntetőpontok és az eltiltás helyett kitalálhatnának valami mást, például pénzbüntetést. Ez is fájdalmas lenne, de mégis más, mint egy eltiltás – az ember karrierjének nagyon rosszat tesz, ha eltiltják egy versenyről."

Verstappen elmondta, 2016-ban is az lesz a célja, hogy minél több riválisát megelőzze, de jobban át kell gondolnia a manővereket. „Az első néhány versenyen mindenképpen óvatosabbnak kell lennem" – ismerte el. „Nem vállalhatok be olyan kockázatos előzéseket, amikor fennáll a lehetősége, hogy hozzáérek az ellenfelemhez. Kár érte, de persze így is megpróbálok majd előzni."

Verstappen az idei szezonban leginkább a bevállalós előzéseivel hívta fel magára a figyelmet: a statisztikák alapján az ő nevéhez fűződik a legtöbb sikeres manőver, az FIA pedig díjjal is jutalmazta a Felipe Nasr ellen, a spái Blanchimont kanyarban végrehajtott előzését.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!