Vágólapra másolva!
A világbajnok istállót irányító Toto Wolff egyelőre nem erősítette meg, hogy tervezik Nico Rosberg jövőre lejáró szerződésének meghosszabbítását. Egy F1-es csapatnak sem került még olyan sokba a részvétel a világbajnokságon, mint a Mercedesnek.

Többször is figyelmeztette Lewis Hamiltont és Nico Rosberget főnökük, Toto Wolff, hogy nem riadnak vissza pilótapáros módosításától, ha a világbajnoki címekre hajtó versenyzőik képtelenek lesznek együttműködni egymással. A közvélemény úgy értelmezte Wolff szavait, hogy elsősorban Hamiltonnak üzent, de Rosberg szerződése már jövőre lejár, és az osztrák kijelentette, nem sietnek meghosszabbítani azt.

„Nagyszerű felállásunk van, mindketten fontos részei a csapatnak, és jelentősen hozzájárultak ahhoz, hogy most ott tartunk, ahol” – mondta az Autosportnak, Rosberg szerződésével kapcsolatban pedig hozzátette: „Ezt még korai megtárgyalni. Látni akarom, hogyan alakul a szezon. Vannak területek, amelyeket csapatként fejleszteni akarunk, és meglátjuk, hogyan sikerül majd ez” – utalt valószínűleg versenyzői interakciójára.

Rosberg olykor fel tud nőni a legjobb pilóták szintjére, de egyelőre ahhoz túl ritkán képes erre, hogy Hamiltont tartósan megszorongassa Forrás: Daimler

Rosberg 14 győzelmet és 22 pole pozíciót szerzett, mióta 2010 elején a Mercedeshez igazolt, de Hamilton érkezése óta általában csapattársa mögé szorul. Bár sokszor fagyossá válik viszonya a brit pilótával, az istálló menedzsmentjének támogatását élvezi, és a Mercedes márka számára is gyakran végez promóciós munkát. Ennek ellenére Wolff elismerte, „még nem tudja”, hogy a jövő év elején meghosszabbítják-e a német szerződését.

Wolffnak a versenyzőkkel kapcsolatos mizéria mellett csapatának elsöprő sikere is okoz némi fejfájást. Bár a zsinórban megszerzett két egyéni és két konstruktőri bajnoki cím elvileg felhőtlen örömöt kellene, hogy okozzon, a Mercedes lehengerlő fölénye miatt minden korábbinál magasabb összegű nevezési díjat kénytelenek fizetni a 2016-os szezon előtt. Ezt a megszerzett pontok alapján számítják, és az Ezüstnyilak az idén még a tavalyi eredményeiket is túlszárnyalták.

A csapatok egyenként 516 128 dollárt fizetnek be alapdíjként a kasszába, majd pontonként további 6 194 dollárt, így a Mercedes összesen 4 870 510 dollárt kénytelen átutalni a jövő évi nevezési díj jogcímén. „Költséges” – foglalta össze Wolff a véleményét a Motorsport.com-nak. „Ezt mindig rossz érzés aláírni. A rendszert jó pár évvel ezelőtt dolgozták ki, és olyan helyzetet teremt, hogy ha egy csapat rengeteg pontot szerez, hatalmas nevezési díjat köteles fizetni.”

„Ugyanakkor a sportsikerek elérése érdekében vagyunk itt, és ilyen sok pont begyűjtése azt jelenti, hogy igen jó szezonunk volt. Ezért az aláíráskor inkább keserédes érzésem volt” – mondta az osztrák, aki elárulta, nem tulajdonít nagy jelentőséget annak, hogy korábban még egy csapat sem szerzett annyi pontot egy adott szezonban, mint a Mercedes, sokkal fontosabbnak tartja a versenyek, pole-ok és bajnoki címek megszerzését, valamint a különböző megbízhatósági mutatókat.

Négy és fél milliárd forintért versenyeznek az F1-es csapatok 2016-ban

Csapat neve Pontok száma Nevezési díj összege (USD)
Mercedes 703 4.870.510
Ferrari 428 2.725.036
Williams 257 1.842.505
Red Bull 187 1.481.235
Force India 136 1.218.024
Lotus/Renault 78 918.636
Toro Rosso 67 861.915
Sauber 36 701.924
McLaren 27 655.475
Manor 0 516.128
Összesen 15.791.438

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!