Vágólapra másolva!
Ezúttal a németek mérnöke, Aldo Costa hívta fel a figyelmet a tervezett módosítások veszélyeire. A gyártók motorszabályok terén sem javasolnak radikális változásokat.

A Mercedes technikai főnöke, Aldo Costa szerint rosszul sülhet el, ha 2017-ben bevezetik a Stratégiai Munkacsoport által javasolt szabályváltozásokat. Bár a konkrét előírásokról egyelőre nem döntöttek, annyit tudni lehet, hogy szélesebb abroncsokkal és az aerodinamikai szabályok módosításával azt szeretnék elérni, hogy az autók körönként 5-6 másodperccel gyorsabbak legyenek.

Costa szerint a mérnököknek nagyon nehéz dolguk lesz 2016-ban, hiszen a szezon közbeni fejlesztések mellett egy teljesen más projekten kell majd dolgozniuk, ráadásul egyáltalán nem biztos, hogy a változások látványosabb versenyeket eredményeznek majd.

„Az egész Forma-1 számára nagyon nehéz lesz kombinálni a 2016-os és 2017-es programokat" – mondta az Autosportnak. „Úgy gondolom, az új szabályok között sok olyan lesz, amely nem tesz majd jót a show-nak. Ezt ki kell mondanunk."

„Mi, mérnökök úgy érezzük, az előző és a jelenlegi szabályok segítségével sokat tettük az előzések megkönnyítéséért. Ha viszont olyan autót kell építenünk, amely óriási mértékű leszorítóerővel és bonyolultabb aerodinamikával rendelkezik, újra nehezebbé tehetjük az előzéseket" – magyarázta. „Ezt nem tudjuk demonstrálni, de a technikai megbeszéléseken kifejtjük a véleményünket az FIA és a többi csapat előtt. Olyan szabályokat kell találnunk, amelyek úgy könnyítik meg az előzést, hogy közben az autókat is felgyorsítják."

A Mercedes mérnöke attól tart, hogy ismét csökken az előzések száma Forrás: AFP

Costa szerint elsősorban a mechanikai tapadás növelésével érhetik el a kívánt eredményeket. Szerinte egyébként a Mercedes számára „fantasztikus" lenne, ha az új szabályok első évében is nyerni tudnának. „Ezzel tényleg bizonyítani tudnánk a mérnöki képességeinket" – mondta.

A motorszabályokat is át kell gondolni

Miután az alternatív motorok ötletét elvetették, a gyártók azt a feladatot kapták, hogy olcsóbb, hangosabb és erősebb hajtásláncokat tervezzenek. A Mercedes motorprogramjának főnöke, Andy Cowell úgy véli, az új erőforrásokhoz mindenképpen a jelenlegi koncepciót kell alapként felhasználni, különben túl sokba kerülnének a változtatások. „Egy új motor tervezése mindig rengeteg pénzt felemészt, függetlenül attól, hogy mennyire egyszerű a koncepció" – mondta.

Egyetértett vele a Renault-nál dolgozó Rémi Taffin is. „A legolcsóbb út az lenne, ha minél több elemet megtartanánk a jelenlegi motorokból" – magyarázta a francia, aki szerint nehéz lesz olcsón olyan motorokat gyártani, amelyek 1000 lóerős teljesítményre képesek. Taffin szerint a jelenlegi motorokból is ki tudnák hozni az 1000 lóerőt, ha növelnék az üzemanyag-áramlás sebességét és a fordulatszámot, de Cowell rámutatott, hogy ezzel a megoldással „minden jobban felmelegedne, ami hatékonyabb hűtést igényelne, és még jobban figyelnünk kellene a megbízhatóságra. Ez pedig pénzbe kerül."

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!