Vágólapra másolva!
A csapatoknak nagyobb lett a mozgásterük, de az új szabályok szerint a tengerentúli futamok előtt 14 héttel el kell dönteniük, milyen keverékekkel akarnak versenyezni.

A nemrég elfogadott szabálymódosítások szerint 2016-tól részben a csapatok dönthetik el, hogy milyen gumikat szeretnének használni az egyes pályákon. A hétvégén a versenyzők rendelkezésére álló 13 szettből 2-t a versenyre, 1 lágyabbat pedig az időmérőre a Pirelli választ ki, a maradék 10-et viszont a csapatok válogathatják össze, mégpedig az eddigiekkel ellentétben nem két, hanem három előre megjelölt keverék közül. A főleg az utcai pályákra szánt új ultralággyal együtt a kínálatban szereplő keverékek száma hatra nő.

Ám mivel a megfelelő számú gumi legyártása és szállítása időbe telik, az F1 Sportszabályzata szerint a csapatoknak az európai nagydíjakra nyolc, míg a tengerentúliakra tizennégy héttel a verseny előtt kell kiválasztaniuk, hogy melyik keverékből hány szettet kérnek. Ez a március 18-20-ra tervezett 2016-os idénynyitó, az Ausztrál Nagydíj esetében december 11-i, azaz most pénteki határidőt jelent.

Nem lesz könnyű vakon választani. Vajon lesz, aki kockáztat? Forrás: Daimler

Mivel a Pirelli jövőre a gumik szerkezetét is módosítja, a tesztidőszak pedig majd csak jövő februárban kezdődik, az istállóknak így lényegében vakon kell eldönteniük, hogy melyik keverékeket akarják bevetni Melbourne-ben – sőt, ha utánaszámolunk, Szahírban és Sanghajban is. December elején, az abu-dzabi idényzáró után a Pirelli rendezett ugyan egy gumitesztet, de akkor a csapatoknak sem árulta el, hogy pontosan milyen abroncsok vannak az autóikon éppen. Melbourne-ben az idén a közepes és a lágy keveréket vetették be.

Az új szabályok elsősorban pont azért izgalmasak, mert lehetővé teszik, hogy a csapatok, sőt az egyes pilóták is a saját stílusukhoz legjobban passzoló gumikkal versenyezzenek, ami elvben közelebb hozhatja egymáshoz az autók teljesítményét, ugyanakkor nő a hibás döntések valószínűsége is.

Az FIA közben megerősítette, hogy 2016-ban akár hat, egyenként kétnapos tesztet is biztosíthat a Pirelli számára. Erre azért van szükség, mert a 2017-től tervezett szabályok révén a köridők akár 5 másodperccel javulhatnak majd, jelentős részben pont a szélesebb gumiknak köszönhetően – a nagyobb terheléshez azonban a beszállító csak alapos tesztelés árán tud biztonságosan alkalmazkodni.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!