Vágólapra másolva!
A kétszeres spanyol világbajnok ismét cáfolta, hogy kihagyná a 2016-os szezont, és szerinte ezt Ron Dennis is megtette, de félreértett bejelentésével ellentétben a pontosításra már senki sem figyelt.

Nagy meglepetést keltett az Abu-Dzabi Nagydíj hétvégéjén Ron Dennis, a McLaren csoport elnöke, amikor bejelentette, hogy Fernando Alonso jövőre szabadságra mehet, és 2017-ben folytathatja a szerződéséből még hátralévő két év kitöltését. A spanyol pilóta elismerte, felmerült ilyen lehetőség, de nem foglalkozott komolyan a gondolattal, és bár azt mondta, semmit sem lehet 100 százalékig kijelenteni, leszögezte, hogy jövőre is részt kíván venni a világbajnokságban.

„Ron pénteken beszélt erről, szombaton már az ellenkezőjét mondta, de arra már senki sem figyelt” – magyarázta Alonso. „Én már pénteken is cáfoltam őt, aztán szombaton és vasárnap is, de biztos vagyok abban, hogy januárban és februárban is ugyanezeket a kérdéseket fogom megválaszolni a jövőmmel kapcsolatban” – mondta a spanyol pilóta, akivel kapcsolatban az idén először a teszteken történt balesete, majd a Honda erőforrás gyengesége miatt merült fel a visszavonulás lehetősége.

Alonso egy éve békét kötött Dennisszel, de azóta sincsenek mindig egy hullámhosszon Forrás: Steven Tee/McLaren

„Beszéltem Ronnal pénteken, és elmondtam neki, hogy mik jelentek meg” – mondta az Autosportnak Dennis nyilatkozatának utóéletéről. „Azt felelte, hogy nem úgy gondolta, és másnap pontosítja. Ezt szombaton meg is tette, de azt már senki sem írta meg” – kesergett. „Nyitottnak kell lennünk minden eshetőségre, de most túl messzire kellene előre tekinteni. Meglátjuk, mi lesz másfél év múlva, milyen célokat értünk el, és mi motivál abban, hogy folytassam a Forma-1-ben.”

Alonso csapattársa, Jenson Button is közölte, a spanyolt élő szerződés köti a csapathoz, ami profitál mindkettejük tapasztalatából. „Jó visszajelzéseket adunk, és tényleg odafigyelnek ránk. Ha két fiatal pilóta lenne, akkor a csapat egy bizonyos irányba fejlesztené az autót, de meghallgatják a tapasztalatainkat, és mi is segítjük a fejlődést, amit remek látni. Tökéletes a helyzetünk, a csapat is jól járt azzal, hogy mi itt vagyunk, és számunkra is élvezetes részt venni a fejlesztési folyamatban.”

Rájár a rúd Dennisre

A McLaren első embere elég rossz korszakot él, hiszen csapata mélyrepülése miatt a korábbiaknál sokkal kevesebb jogdíjbevételre számíthat, a szponzorok egymás után távoznak a wokingi istállótól, és még régi harcostársa, Mansour Ojjeh, a TAG képviselője is azt tervezi, hogy eladja részvényeit. Dennis összekapott a TAG-Heuer tulajdonosával, az LVMH (Louis Vuitton Moet Hennessy) cégcsoporttal, és kénytelen volt kiszállni az óramárka irányításából is.

Ha ez még nem lenne elég, Dennis negatív szerepben tűnt fel a Red Bull-Honda együttműködés megvétózása miatt, amit ellenfeleik nem is hagytak szó nélkül, és a TAG-Heuer nevét aggatták a végül jövőre is használt Renault erőforrásokra. A Red Bullt valószínűleg felbőszítette a McLaren akadékoskodása, mert a wokingiak frissen bemutatott tanulmányautóját azzal kommentálták a Twitteren, hogy ők már öt évvel ezelőtt is csináltak ilyet.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!