Vágólapra másolva!
Megváltóként üdvözölték az enstone-i dolgozók a Renault visszatérését, amihez Bernie Ecclestone pénzügyi ajánlata is kellett. Az alternatív erőforrás bevezetése továbbra is napirenden marad.

Megnyugodhatnak a Lotus dolgozói, a csapat jövője biztossá vált, miután a Renault úgy döntött, visszavásárolják az enstone-i istállót, amit csak a folyamatos tűzoltás mentett meg az idén attól, hogy ténylegesen csődbe menjen. Ettől függetlenül Alan Permane, a csapat vezető versenymérnöke nem számít arra, hogy könnyű idényük lesz jövőre, hiszen az új autó kifejlesztése a körülmények miatt nem alakult zökkenőmentesen.

Permane az Auto Motor und Sportnak elmondta, „minden téren” kompromisszumokat kellett kötniük a pénztelenség miatt, és a kialakult helyzet „a jövő évi autó fejlesztése szempontjából sem volt ideális. Amikor nem volt világos, hogy megvásárol-e minket a Renault vagy sem, korlátokba ütköztük. Amikor viszont majd beszállnak, a gondokat gyorsan elfelejtjük” – ígérte a brit, aki azt is kilátásba helyezte, hogy odaérnek az első 2016-os tesztre.

Celebrating the good news here in Viry ! #backontrack #emotion #bliss #F1 @lotusf1team

A video posted by Renault Sport F1 (@renaultsportf1) on

„Az első év nem lesz könnyű, de végül is, az ember ugyanolyan keményen dolgozik a Mercedesnél és a Manornál is, csak a köridők különbözők” – mondta. „Számunkra a legfontosabb, hogy biztossá vált a jövőnk” – ismerte el. „A legrosszabb az elmúlt hónapok bizonytalansága volt, mert az emberek és a gyermekeik nem tudták, hogy megmarad-e az állásuk” – világított rá a hangulatra Permane, így nem csoda, hogy a dolgozók nagy ünnepléssel köszöntötték a Renault szerepvállalását, és a fenti videó szerint Viryben, a motorüzemben is örültek az alkalmazottak a gyári istálló újjáalakulásának.

Ehhez – nem először – Bernie Ecclestone közreműködése is kellett. A 85 esztendős üzletember a Handesblattnak elmondta, „sikerült megoldást találni” a Renault – elsősorban anyagi – igényeinek, de a lapnak kijelentette, a franciák megtartása, és a Red Bull csapatainak megmentése után sem tesz le az olcsó, független beszállítótól érkező motor bevezetéséről. Bár a javaslatot a csapatok leszavazták, Ecclestone és Jean Todt felhatalmazást kapott az F1 megreformálására.

Jövőre eltűnik a Lotus, és a Renault embléma a Red Bullokról, de a motorokat mindkét istálló számára a franciák készítik Forrás: DPPI/Jean Michel Le Meur

„Át kell írnunk a szabályokat, hogy lehetővé tegyük az alternatív motor bevezetését” – közölte. „Az új hibrid erőforrások egyszerűen túl drágák, és nem várhatunk tovább. Még mindig úgy gondolom, hogy 2017-re lennie kellene egy alternatív motornak. Bárcsak kicsit hosszabb távra gondolkodnának az emberek, akik részt vesznek ebben az üzletben. Minden erőmmel azon leszek, hogy az F1 prémium sportrendezvény maradjon” – közölte a 85 esztendős üzletember.

A Red Bull képviseletében Helmut Marko közben a Speed Weeknek elárulta, hogy „csak egy évre” hosszabbítottak szerződést a Renault-val, mert „reméljük, hogy 2017-től az alternatív motorral folytathatjuk. A másik lehetőség, hogy ha a Renault olyan jól kezd fejleszteni, talán mérlegeljük a velük való közös munka folytatását” – magyarázta a Red Bull tanácsadója a TAG Heuer névre átcímkézett erőforrásokról.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!