Vágólapra másolva!
Utólag bánja, hogy nem próbálta meg egy kiállással teljesíteni az Abu-dzabi Nagydíjat, és azt sem érti, miért kellett variálnia a motorbeállításokat. Rosberggel madarat lehetett volna fogatni idei hatodik győzelme után.

Lewis Hamilton nem volt kibékülve a bokszstratégiájával az év utolsó versenyén, az Abu-dzabi Nagydíjon, amelyen sorozatban harmadszor is másodikként ért célba mercedeses csapattársa, Nico Rosberg mögött. Főleg azt nehezményezte, hogy nem engedték egyetlen kiállással teljesíteni a távot, és miután másodszor is behívták kereket cserélni, már túl messze volt a 10 körrel korábban új gumikra váltó Rosbergtől.

„Persze nem láttam rá a helyzetre, és végső soron muszáj a mérnökeimre támaszkodnom, bízva benne, hogy az optimális stratégiát kapom meg tőlük" – mondta Hamilton.

11 másodperces hátrányban tértem vissza a pályára a bokszból. Fel volt adva a lecke. Olyan keményen nyomtam a gázt, ahogy csak tudtam, a gumik azonban elhasználódtak."

Hamiltonnak megint nem tetszett a stratégiája Forrás: Daimler

„Túl nagyra hagyták a lemaradásomat, különösen azt figyelembe véve, hogy egyforma gumikon voltunk. Ennyit semmiképpen nem lehetett behozni, hiába tettem meg mindent. Kár érte, mert a középső etapban én voltam a gyorsabb."

Hamilton a második etap közepén került a legközelebb, alig 1 másodpercre az élen álló Rosberghez, aki ezután, a 31. körben ki is állt a bokszba. Ő inkább kint maradt a pályán, és 6 körrel később

pedzegetni kezdte a rádión, hogy megpróbál kerékcsere nélkül eljutni a célig.

A versenymérnöke, Peter Bonnington azonban azt válaszolta neki, hogy ez lehetetlen, mert Rosberg az újabb gumikon meg fogja előzni – és tíz kör alatt valóban hozott is rajta 10 másodpercet.

Szavazzon!

Jogosan van-e felháborodva Hamilton?

Ekkor, a 41. körben végül Hamilton is kereket cserélt, de annak ellenére a lágy gumik mellett maradt, hogy Sebastian Vettel már 2 körrel korábban bevállalta a szuperlágyakat. A brit versenyző szerint a mérnökei döntöttek így, Toto Wolff viszont azt állította, megadták neki a választás lehetőségét. „Rábíztuk, hogy melyik gumit szeretné, mert a közönség szempontjából is fontos volt, hogy megküzdhessenek egymással" – mondta a Mercedes igazgatója.

A szuperlágyakban már volt 7-8 kör, és bár az autók addigra könnyebbek lettek, nem bírta volna ki velük a végéig. Ezért hoztuk meg mi azt a döntést, hogy a keményebb gumikat kapja meg."

Hamilton megbánta, hogy nem próbálkozott meg az egykiállásos stratégiával – jóllehet, a csak 11 másodperccel mögötte célba érő Kimi Räikkönennel a sarkában veszélybe sodorta volna a Mercedes rekordot jelentő, idei 12. kettős győzelmét. Nem értette azt sem, miért kellett többször állítgatnia a motorja teljesítményszintjét az utolsó körökben. „Még rengeteg szufla maradt benne" – mutatott rá. „Az eligazításon meg fogom kérdezni."

Rosberg csúcsformában zárta az évet

Hamilton alighanem azért volt gyanakvó, mert tudta, hogy Rosberg motorja, amely az övéhez képest bő kétszer akkora, 3600 km-es futásteljesítménnyel kezdte a versenyt, gyengébb. A németet végül ez sem tette sebezhetővé: pályafutása során először zsinórban harmadszor is nyerni tudott, így a tavalyihoz képest eggyel több győzelemmel és öttel több ponttal zárta az évet.

„Nagyon különleges, hogy így fejeztem be a szezont, a végén sikerült javítanom a teljesítményemen" – ismerte el. „Persze túl későn szedtem össze magam, de ezen már felesleges rágódni. Inkább előre nézek. Felőlem akár holnap is kezdhetnénk Melbourne-ben."

Rosberg pályafutása 14. győzelmét aratta Forrás: Daimler

„Ma bulizni fogok" – tette hozzá Rosberg, akit a Mercedes örömittas szerelői egy interjú közben nyakon öntöttek pezsgővel. „Kiélvezem, hogy ekkorát léptem előre a szezon vége felé.

Az év egészét nézve azonban

Hamilton néggyel több pole-t szerzett, valamint ugyanennyivel több győzelmet aratott,

és Wolff azt mondta, Rosbergnek át kell gondolnia, hogy miért volt gyengébb az első félidőben. „Fogalmam sincs, hirtelen mitől indult be ennyire" – ismerte el. „Vajon tudat alatt kevésbé görcsös, amióta lezárult a világbajnoki küzdelem? A télen ezt is át kell gondolnunk."

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!