Vágólapra másolva!
Először a saját jövőjükről kell dönteniük, csak ezután foglalkoznak a Red Bull ügyével. Ricciardo Brazíliában még csak egy részben továbbfejlesztett motort használt.

A Renault a Brazil Nagydíjon bevetette a régóta várt új motorját, amelynek kifejlesztéséhez a korábbi hírek szerint 11 zsetont használtak fel. A hétvégén azonban felmerült, hogy a Brazíliában használt erőforrás még csak egy részben továbbfejlesztett verzió volt, egyelőre nem vetettek be minden újítást. A megbízható forrásokkal rendelkező Autosport hétfőn ezt meg is erősítette, az információik szerint az interlagosi módosításokhoz csak 7 zsetont használtak fel.

A Renault nemrég valóban arról értesítette a Nemzetközi Automobil Szövetséget (FIA), hogy szeretnének 11 zsetont felhasználni a meglévő 12-ből, és erre meg is kapták az engedélyt. Végül azonban úgy döntöttek, két részletben vetik be az új fejlesztéseket: Brazíliában a belső égésű motor frissítésére koncentráltak, a többi zsetont pedig a turbófeltöltő fejlesztésére használták fel.

Az összes fejlesztéssel ellátott motor Abu-Dzabiban elvileg már a Red Bull rendelkezésére állhatna, de a Renault még nem döntött arról, hogy felajánlják-e nekik. Ha így is tesznek, nem biztos, hogy a Red Bull beépítené az új erőforrásokat az autójába, hiszen ez újabb 10 rajthelyes büntetéssel járna, és Ricciardo szerint a brazíliai újítások sem hoztak érezhető változásokat.

A Red Bullnak és a Toro Rossónak még várnia kell Forrás: AFP

A Renault még mindig nem döntött

A Red Bull közben továbbra sem tud semmi biztosat a jövőjéről, noha egyre valószínűbbnek tűnik, hogy a Renault partnereként folytatják egy más márkajelzéssel ellátott motort használva. A Renault F1-es programjának ügyvezető igazgatója, Cyril Abiteboul azonban elmondta, a gyártó még a jövőjét érintő nagyobb kérdésekről sem döntött, ezért a Red Bull ügyével majd később foglalkoznak.

„Nem a Red Bullon múlik, hogy az F1-ben maradunk-e, vagy bejelentünk-e valamit" – nyilatkozta. „Már korábban egyértelművé tettük, hogy csak motorszállítóként nem maradunk az F1-ben."

A Renault már aláírt egy szándéknyilatkozatot a Lotus felvásárlásáról, de Abiteboul szavai arra utalnak, hogy még erről sem döntöttek véglegesen. „Az az első kérdés, hogy mit is akarunk csinálni a Forma-1-ben? Mit csináljunk a Lotusszal? És a Red Bull-lal, valamint a Toro Rossóval?"

Abiteboul elmondta, a végleges döntést a vállalat vezérigazgatója, Carlos Ghosn fogja meghozni. Ghosn hajlik rá, hogy folytassák a munkát a Red Bull-lal, de a Renault logóját nem szeretné az autóikon látni. „A Red Bull és a Renault között történt valami, ami nem tünteti fel jó színben a két márka együttműködését" – utalt Abiteboul arra, hogy a Red Bull többször is a nyilvánosság előtt bírálta a Renault motorjait.

„Azt teljesen megértem, hogy a Red Bull a termékünket kritizálja. Néhányan ezt nem értik meg, de felőlem bírálhatják a terméket, engem vagy a technikai részleget. Azt viszont elfogadhatatlan, hogy az egész márkák kritizálják."

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!