Társoldalunk:

Ricciardónak az új motorral sem volt könnyebb előznie

2015.11.16. 00:25

Az agresszív taktika sem segítette a mezőny végéről induló ausztrált, Danyiil Kvjat pedig Nico Hülkenberg mögé ragadt be. Jobb eredményre nem is számítottak Brazíliában.

Matematikailag is elvesztette esélyét a konstruktőri világbajnokság 3. helyére a Red Bull a Brazil Nagydíjon, ahol mindössze Danyiil Kvjat 7. helye révén szereztek pontokat, miután az új Renault motorral Daniel Ricciardo nem tudott felzárkózni a pontszerző helyekre. Kvjat úgy véli, maximum egy hellyel végezhetett volna előrébb, de az első bokszkiállás során megpecsételődött a sorsa, amikor Nico Hülkenberg elévágott a Force Indiával.

„Folyamatosan követtem Hülkenberget, de nehezemre esett helyet találni az előzésre. Beragadtam mögé, és próbáltam támadni, csakhogy az egyenesben rajtam tartotta a szemét, így nem volt könnyű dolgom. Többször is DRS-távolságon belülre kerültem, ez sem bizonyult nagy segítségnek. Sebaj, ennek a 6 pontnak is örülhetünk ezen a pályán. Nagyon összeszedetten teljesítettünk a tegnapi időmérőn, és ma is, úgyhogy ennél sokkal jobban nem szerepelhettünk volna.”

Ricciardo a mezőny végéről próbált előrébb jutni, de a pontszerző helyekig nem jutott elForrás: Getty Images/Lars Baron

Nem sok jóra számíthatott Daniel Ricciardo sem, miután csak a 19. helyről kezdhette meg a futamot az új motor beszereléséért kapott tízhelyes büntetés miatt. Az viszont már az edzéseken kiderült, hogy a Renault újdonsága nem hoz jelentős előrelépést, sőt Ricciardo még lassabbnak is bizonyult Kvjatnál az időmérőn. Ezek alapján nem meglepő, hogy az ausztrál néha unta a versenyt, csak Sergio Pérez megelőzésére emlékezett vissza szívesen. Végül az idén harmadszor pontot se szerezve jutott el a célig.

„Az első körökben javítottam néhány helyet, aztán egy agresszív tervet követve gyorsan kereket cseréltem” – mondta. „A gumik élettartama viszont nem a várakozásaink szerint alakult, úgyhogy mindenképpen háromszor kellett kiállnom, és a tempóm is hasonló volt a körülöttem lévőkkel” – idézte fel. „A rajtbüntetésem nyilvánvalóan nem segített ma, de legközelebb már Abu-Dzabi jön, ami mindig is feküdt nekünk. Ott jó teljesítménnyel remélhetőleg pontokat szerezhetünk majd.”

A Red Bullokat is lekörözték

Christian Horner a futam után kénytelen volt levonni a következtetést, hogy „ma nem tudtunk felnőni a leggyorsabb autók tempójához, de ezzel láthatóan nem csak mi jártunk így, hiszen csak négyen zárták körhátrány nélkül a versenyt.” Ricciardo kapcsán elmondta, „megpróbáltuk lerövidíteni az utolsó etapját a lágy gumival, hátha utolér és megelőz néhány autót a végén, de ez nem igazán jött össze neki.”

A Renault részéről Cyril Abiteboul elismerte, hogy az új belső égésű motor bevetése miatt „súlyos büntetést kellett vállalnunk viszonylag minimális teljesítmény-növekedésért”, de kulcsfontosságúnak nevezte az új változat kipróbálását, hogy a további fejlesztések elősegítése érdekében információhoz jussanak. „A fejlesztés megbízhatóan működött. Most át kell tekintenünk a hétvégén gyűjtött adatokat, hogy kiaknázzuk az összes potenciált, és ehhez igazítsuk a fejlesztési stratégiánkat.”

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!