Vágólapra másolva!
A Brazil Nagydíj pénteki edzésnapján kipróbálta, de nem érezte lényegesen erősebbnek a réginél. A Red Bullnak nem igazán fekszik Interlagos.

Daniel Ricciardo nem nyilatkozott túl lelkesen a Renault új specifikációjú motorjától, amelyet a Brazil Nagydíj pénteki edzésnapján próbáltak ki először az ő Red Bulljába szerelve. Habár ez a változat már két versennyel ezelőtt, Austinban a csapat rendelkezésére állt, ott nem vetették be, mert úgy érezték, a nekik fekvő pályán nem éri meg bevállalni a cseréért járó rajtbüntetést, Mexikóban pedig a turbót megterhelő nagy tengerszint melletti magasság miatt nem használták.

Az elsősorban a belső égésű motort érintő fejlesztésekre a Renault állítólag 11-et elköltött a 12 zsetonja közül, de becslések szerint körönként mindössze 0,14-0,16 másodpercet jelentenek. Ricciardo a délutáni edzésen 5. lett Interlagosban, miután 0,263 másodpercet vert csapattársára, a régi erőforrást használó Danyiil Kvjatra, a teljesítmény terén azonban nem érzett komoly előrelépést.

Ricciardo nem érezte sokkal erősebbnek az új motort Forrás: Getty Images/Red Bull Content Pool/Dan Istitene

„Biztosra veszem, hogy a srácok este utánanéznek, hátha tuningolhatják még egy kicsit" – mondta. „A pozitívum az volt, hogy egész nap gond nélkül működött, sok kört tettünk meg vele, és hasznos információkat gyűjtöttünk róla, de a teljesítménykülönbség nem jelentős. A Williams és a Ferrari holnapra gyorsulni fog. Az új motor megbízható, csak szeretném, ha kicsit erősebb lenne."

A Red Bull nem érkezett igazán vérmes reményekkel Interlagosba, ezért Ricciardo nem biztos benne, hogy az 5. helyét képes lesz megtartani szombaton és vasárnap is. „Mindenesetre ez lesz a cél" – tette hozzá. „Amikor a péntekünk ilyen sima, általában az egész hétvégénk jobban alakul."

A délutáni szabadedzést a 9. helyen befejező Kvjat elismerte, hogy „még gyorsulnunk kell, különösen a második szektorban. Ez nem könnyű pálya számunkra."

A Red Bull annak ellenére benevezett a 2016-os idényre, hogy hivatalosan még nincs motorszállítója. A legvalószínűbb forgatókönyv szerint a Renault partnerei maradnak, bár elképzelhető, hogy házon belül, Mario Illien segítségével fogják továbbfejleszteni a franciáktól kapott hajtásláncot.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!