Vágólapra másolva!
Toto Wolff szerint semmi gond nincs azzal, hogy Hamilton magyarázatot kért a második kerékcseréjére. Lauda úgy véli, a mexikói győzelem visszaadja Rosberg önbizalmát.

A Mercedes eredetileg egy bokszkiállást tervezett a Mexikói Nagydíjra, de a gumik a vártnál gyorsabban elhasználódtak, ezért a futam közben elővigyázatosságból beiktattak egy másodikat is. Addigra már nagy előnyt építettek ki a 3. helyen álló Danyiil Kvjat előtt, ezért a kerékcserék után is vissza tudtak állni az első két helyre.

A Mercedes először az élen álló Nico Rosberget hívta be a bokszba, majd Lewis Hamiltont többször is fel kellett szólítaniuk ugyanerre. A brit úgy érezte, még jó állapotban vannak az abroncsai, ezért nem akarta lecserélni őket, hiszen az egykiállásos taktikával győzelmet arathatott volna. A verseny után Niki Lauda azt mondta, Hamilton kénytelen volt engedelmeskedni a mérnökének, Toto Wolff viszont nem bánja, hogy többször is megkérdőjelezte a csapat döntését.

„Itt egy autóversenyző érzelmeiről van szó" – mondta Wolff a Motorsport.com-nak. „Szüksége van arra, hogy kételkedjen és kérdéseket tegyen fel, ez teljesen érthető. Mi viszont kintről jobban átlátjuk a helyzetet – a lágy gumik vászonig koptak az első etapban, és elegendő előnyünk volt, ezért döntöttünk a kerékcsere mellett."

Wolff szerint Hamilton kérdései egyértelműen arra utaltak, hogy tényleg nem érti a helyzetet, ezért teljesen jogosan várt részletesebb magyarázatot. „Nem egy robotot akarok az autómban látni, hanem a legjobb autóversenyzőt" – mondta. „Néha megkérdőjelez bizonyos döntéseket, de ezt (Sebastian) Vetteltől is láthattuk már. Amíg a csapat átlátja a helyzetet, nincs ezzel probléma."

Hamilton végül engedelmeskedett a Mercedesnek Forrás: AFP

A Mercedes technikai ügyekért felelős igazgatója, Paddy Lowe azonban úgy véli, Hamilton rosszul tette, hogy nem engedelmeskedett azonnal. „Nem helyes, hogy nem jött be a bokszba, amikor kértük" – nyilatkozta. „Nyilvánvalóan nem értette, miért kérjük ezt tőle. Egy 350 km/ó-val száguldó versenyzőnek azonban nem adhatunk részletes technikai magyarázatot, hiszen ez percekig tartana."

Hamilton a verseny után elmondta, a kockázat ellenére szívesen bevállalta volna az egykiállásos stratégiát. „Igazából nem is volt kockázat, hiszen én már semmit nem veszíthettem" – mondta a Sky Sportsnak. „A konstruktőri bajnokságot is megnyertük, ezért hagyhatták volna, hogy kockáztassak. Végül nem így történt, de így is kettős győzelmet arattunk, ez jó."

Fontos győzelem

Rosberg a rajttól a célig uralta a Mexikói Nagydíjat, csak a bokszkiállások idejére engedte ki a vezetést a kezéből. Bár a világbajnoki címet már egy héttel korábban, Austinban elveszítette, Lauda szerint jókor jött neki a mexikói győzelem, hiszen visszaszerezheti az önbizalmát a sikertelenebb versenyek után.

Szavazzon!

Jól tette Hamilton, hogy megkérdőjelezte a döntést?

„Ez hihetetlenül jót tesz neki" – nyilatkozta az osztrák. „Sajnáltam Nicót, mert tudom, milyen érzés, ha valaki folyamatosan háttérbe szorul. Az pedig a lehető legrosszabb élmény, ha az ember elront egy versenyt, az ellenfele pedig világbajnok lesz. Szerintem ennél rosszabb nem történhet egy autóversenyzővel."

„Ezért örülök, hogy most másképp alakult a verseny – Nico visszanyerte az önbizalmát, és továbbra is harcolni fog."

Lauda szerint a Mercedes szempontjából is pozitívum, hogy a Mexikói Nagydíjon Rosberg nyújtott jobb teljesítményt. „Számomra az a legfontosabb, hogy ez a két srác keményen hajtsa egymást" – mondta. „Ha az egyikük nem képes erre, a másik is lassabban fog vezetni."

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!