Vágólapra másolva!
Legalábbis Christian Horner szerint, de Ron Dennis egyelőre hajthatatlan. Button szerint a McLaren-Honda fájdalmasan lassú volt a Mexikói Nagydíjon.

Christian Horner elárulta, a Honda kifejezetten szeretne jövőre a Red Bullnak is motort szállítani, a McLaren vétója miatt azonban megrekedtek a tárgyalások. A Honda és a McLaren ugyanis abban állapodott meg tavaly év végén, hogy a japánok csak az istálló beleegyezésével adhatják oda más csapatoknak is az erőforrásaikat. A szorult helyzetben lévő Red Bullnak a Honda ugyan segítene, de a McLaren elnöke, Ron Dennis egyelőre nem adta be a derekát.

„A McLarentől senki mással nem beszéltem, csak Ron Dennisszel, hiszen neki van beleszólása az ügybe. Elég egyértelmű a véleménye" – nyilatkozta Horner. „A Honda nagyon szeretne velünk dolgozni, de sajnos kötöttek egy megállapodást a McLarennel, és ennek semmi köze hozzánk. Maguk között kell eldönteniük, hogy mit akarnak."

A helyzetet bonyolítja, hogy bár Dennisnek valóban van vétójoga, a Honda tavaly az FIA-val és a FOM-mal is aláírt egy megállapodást. Az egyezség alapján a japánok a visszatérésük utáni első évben csak a McLarennek szállítanak motort, a második évben viszont már kettő, a harmadikban pedig három csapatnak kell erőforrást adniuk, ha erre van igény.

Horner nehéz helyzetben van, de a Red Bull már nem akar kiszállni Forrás: AFP

„Ezt nekik kell megbeszélniük. Én nem tudok erről, őket kellene megkérdezni" – nyilatkozta Horner, majd hozzátette, a Hondától valószínűleg sokkal drágábban tudnának motort szerezni, mint amit az FIA által kigondolt költségplafon engedett volna, ha a Ferrari nem él a vétójogával. „Nem fogok bizalmas ügyekről beszélni, de maradjunk annyiban, hogy az ár a közelében sincs annak, amit Jean Todt javasolt" – mondta a csapatfőnök.

A Renault-val is újra tárgyaló Horner elismeri, hogy a Red Bullnak „nincs sok lehetősége" a következő idényre, a legújabb hírek szerint azonban a kiszállást már nem fontolgatják, mindenképpen szeretnének megoldást találni a motorhelyzetre. Erre utal az is, hogy a mexikói hétvégén Danyiil Kvjatot megnyugtatták, hogy nem kell aggódnia a jövője miatt.

Fájdalmasan gyenge a Honda

Miközben a Red Bull szeretné megszerezni a Honda motorjait, a McLaren versenyzői a Mexikói Nagydíjon is a japánok erőforrásai miatt küszködtek. Fernando Alonso az MGU-H hibája miatt már a verseny előtt tudta, hogy hamar ki fog esni, Jenson Button pedig az időmérőn nem tudott részt venni, majd a 70 helyes rajtbüntetése után a futamon sem volt esélye a gyorsabb autók ellen.

„Azt hiszem, a fájdalmas lenne rá a legjobb szó" – nyilatkozta Button, amikor a vasárnapi versenyről kérdezték. „A keményebb gumin rajtoltam, de utána már csak integethettem az előttem lévő autóknak."

„A többiek végsebessége fenomenális volt" – tette hozzá. „Mi még mindig csak 345 km/ó-t tudunk elérni az egyenesben, 20 km/ó-val kevesebbet, mint a többiek. Amikor DRS-t is használnak, és kihozzák a maximális teljesítményt a motorból, akár 45 km/ó-val is gyorsabbak nálunk. Ez óriási különbség, és hiába kerültem néha mások elé, nem tudtam magam mögött tartani őket. Nem mintha ez túl gyakran megtörtént volna, csak a bokszkiállásoknál és a lekörözéseknél."

Button hozzátette, a Hondát jobban megviselte az alacsony nyomás a 2200 méteres magasságban megépített pályán, mint a többi csapatot. „Nem tudom, mi volt ennek az oka. Az ember azt gondolná, hogy ez a pálya inkább közelebb hozza egymáshoz a mezőnyt, de mi komoly hátrányba kerültünk."

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!