Társoldalunk:

Hamilton nem tagadhatta meg a Mercedes utasítását

2015.11.01. 23:41

A győzelemről lemaradó világbajnok csak vonakodva volt hajlandó másodszor is kereket cseréltetni az autóján, de Niki Lauda szerint a brit pilóta nem dönthetett volna másként. A futamot megnyerő Nico Rosberg a további két futamon is győzni szeretne.

Legjobb formáját vette elő Nico Rosberg a Mexikói Nagydíjra, amit a bokszkiállások időszakától eltekintve végig vezetve nyert meg. A német pilóta a pole pozícióból kezdhette meg a futamot, és végig macska-egér játszmát játszott a világbajnoki címet a múlt héten megnyerő Lewis Hamiltonnal. Amikor a brit pilóta közelíteni próbált, Rosberg rögtön gyorsított, így Hamilton gyakorlatilag egy komoly támadást sem tudott indítani ellene.

Rosberg ezúttal a rajtnál sem ingott meg, és a kerékcserék során is növelni tudta az előnyét. Látszólag könnyedén ellenőrzése alatt tartotta a versenyt. A belviszály elmaradt a Mercedesnél, bár a menet közben beiktatott második kerékcserének Hamilton csak vonakodva akarta alávetni magát. Miután Rosberg kiállt az élről a bokszba, a brit többször is visszakérdezett a rádión, hogy neki is kötelező-e a bokszba hajtania, de mérnöke hajthatatlan volt, és utasításba adta, hogy álljon ki kereket cserélni.

Hamilton nem tudott elég közel kerülni RosberghezForrás: Mercedes AMG Petronas

Erre biztonsági okokból volt szükség, mert a gumikopás a Mercedes mérnökeinél vártanál erősebb volt Mexikóban, így néhány körrel Sebastian Vettel kiesése, és a Safety Car pályára lépése előtt új közepes keverékű gumikra váltottak. Hamilton szerint az ő abroncsai jók voltak, és nem értett egyet csapata döntésével, de alávetette magát az istálló akaratának. Többször kérte viszont, hogy vizsgálják meg Rosberg levetett kerekét, nyilvánvalóan lehetőséget sejtett a váratlan helyzetben.

„Nem mondtak semmit, de egyébként sem számítana semmit” – mondta Hamilton a futam után a Sky Sportsnak a gumicserével kapcsolatos kétségeivel kapcsolatban. „A csapatnak aggodalmai támadtak a biztonság miatt, nem tudom, hogy ezek a Pirellitől származtak-e vagy ilyesmi” – tette hozzá. „Minden egyes körben próbáltam olyan közel kerülni, amennyire csak tudtam, anélkül, hogy megfőzöm a fékjeimet” – mondta Rosberg üldözéséről.

Hamilton viszont megállapította, „Nico ezúttal nem hibázott, én olyan keményen nyomtam, amennyire csak lehetett, de amikor közel kerültem, olyan sok leszorítóerőt vesztettem, hogy nagyon megnehezedett a dolgom.” Ennek ellenére a futam utáni sajtótájékoztatón úgy vélte, nem volt különösebben kemény versenye, mert a gumik nem koptak el igazán, ami beszédes elszólás a csapat stratégiájával kapcsolatban.

Rosberget ez hidegen hagyta, és a Sky Sportsnak kijelentette, túllépett a korábbi sérelmein. „Egyébként nem jönnének össze a dolgok. Ugyanúgy közelítettem a hétvégéhez, és az első pillanattól kényelmesen éreztem magam. Jó autóm volt, jól alakult a versenytempó is, Lewist ellenőrzés alatt tudtam tartani, mert az egyik szememet rajta tartottam, amikor közelebb került, és kicsit jobban ráléptem ekkor a gázra”. Kijelentette, a tempója már Austinban is adott volt, de ott hibát követett el.

Ez Rosberg napja volt

Toto Wolff, a Mercedes-Benz Motorsport igazgatója az időmérő után elmonda, Rosberg az egész hétvégén „mérgesen” vezetett, és a német pilóta is cáfolta, hogy feladta volna az idei szezont. „Még két verseny van hátra, most itt tartok” – utalt a győzelmére. „Remek motivációt jelentett az, hogy megpróbálhattam nyerni, sikerült is, és még van kettő hátra. Erre fókuszálok, és még nem 2016-ra” – összegzett. Rosberg teljesítményét a korábbi háromszoros világbajnok, Niki Lauda is elismerte.

„Ezúttal ő volt a jobb, kétség sem fér ehhez. Én és a többiek is aggódtunk viszont, hogy befejezzük a versenyt a fékek és a hőmérsékletek miatt” – mondta Lauda a leintés után a Sky Sportsnak. Arra a kérdésre, hogy Hamilton megtagadhatta-e volna a második bokszkiállást, azt felelte: „Nem, mert a stratégiánk megváltozott egy kerékcseréről kettőre, mert a gumikopás túl gyors volt. Ha az idők azt diktálják, mindkettejüknek be kell jönnie.”

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!