Társoldalunk:

Volt főnöke szólt be a Ferrarinak a motorügy miatt

2015.11.01. 11:52

Szomorú, hogy az olaszok megvétózták a motorok árának maximalizálására tett javaslatot; szerinte korrekt volt a 12 millió fontos ajánlat.

Csalódottságát fejezte ki Jean Todt FIA-elnök amiatt, hogy a Ferrari ellenállása következtében nem maximalizálhatják a gyártók által más csapatoknak szolgáltatott motorok árát. A maranellóiak az üzletpolitikára hivatkoztak, amikor megvédték azon döntésüket, hogy megvétózták a javaslatot, de a Nemzetközi Automobil Szövetség vezetője a Mexikói Nagydíj helyszínén

kijelentette, hogy szerinte korrekt tervezetet dolgoztak ki.

"Csalódást okozott, hogy a Ferrari élt a vétójogával" - közölte Todt, ami azért pikáns, mert korábban pont a maranellóiakat vezette nagy diadalokhoz. "Úgy vélem, a javasolt maximális árral a gyártók nem adnák el veszteségesen a motorokat. Nem is lenne tisztességes arra kérni őket, hogy pénzt veszítsenek egy szolgáltatással. A 6-8 millió fontos ár nem lett volna jó, de érzésem szerint 12 millió font esetén lett volna mozgásterük. Ez szerintem az ügyfelek számára is elfogadható lett volna."

"Mindazonáltal nem én felelek a gyártók költségvetéséért."

Jean Todt 1993 és 2007 között a Ferrari csapatfőnöke voltForrás: DPA/AFP/Gero Breloer

Most az a célja, hogy 2017-től ügyfélmotorok is elérhetővé váljanak a kisebb, szerényebb költségvetésű istállók számára. Reméli, hogy ennek megvalósítása már nem fog akadályba ütközni.

"Ha a csapatok ezt akarják, és örülnének neki, akkor előterjesztjük a javaslatot a Stratégiai Munkacsoport következő ülésén, ahol bízom benne, hogy mindenki rábólint" - mondta Todt. "A vétójog olyan, mint a pisztoly – csak óvatosan szabad használni."

"Örömmel vitába szállok a Ferrarival (ha az ügyfélmotorok tervét is megvétózzák), hogy ez a javaslat nem ütközik az érdekeikkel. Muszáj a kisebb csapatok érdekeire is figyelni."

A Red Bullnak is segítenek

Míg a kisebb istállóknak az anyagiak terén okoznak nehézséget a motorok, addig a Red Bull egészen más cipőben jár: a Mercedes és a Ferrari is fél odaadni nekik a legerősebb motorját, nehogy az egyébként szokás szerint kiváló kasztnit kihasználva előnybe kerüljenek saját gyári csapatukkal szemben. A McLaren blokkolja a kapcsotot a Hondával is, így a Red Bull a Renault-val történt szakítás után egyelőre motor nélkül várja a 2016-os szezont.

Todt szerint az FIA lehetőségei korlátozottak a támogatásban, de igyekszik segíteni.

Bosszantó azt látni, hogy a Red Bull és a Toro Rosso mennyit szenved azért, hogy legyen motorja."

"Ugyanakkor nem akarok ítélkezni, mert valószínűleg mindennek megvan az oka" - mondta. "Próbálunk segíteni nekik, amennyire lehet."

A Toro Rosso valószínűleg a Ferrarival fog megegyezni; az istállót vezető Franz Tost nemrég azt mondta, két héten belül várható hivatalos bejelentés.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!