Vágólapra másolva!
A 3. rajtkockát megszerző német pilóta a mexikói időmérő után megint megpróbált bohócot csinálni a Mercedes versenyzőiből. Kimi Räikkönennek viszont nem volt sok oka viccelődni szombat délután.

Felemásan alakult a Ferrari pilótái számára a Mexikói Nagydíj időmérő edzése. Sebastian Vettelnek ismét kijött a lépés, és szállította az idén megszokott 3. helyet a két Mercedes mögött, Kimi Räikkönen autójában viszont közvetlenül az időmérő előtt motort kellett cserélni, majd a Q2-ben fékprobléma sújtotta, így végül idő előtt feladta az edzést, és csak a 15. helyet szerezte meg. A finn autójába új sebességváltót is kellett szerelni, ezért vasárnap csak a 18. kockából rajtolhat el.

„Így terveztük a részvételünket” – mondta Räikkönen a Sky Sportsnak, miután már a Q2-ben befejezte az edzést. „A srácok nagyon jó munkát végeztek azzal, hogy egy régi motort szereltek be. Még nem tudjuk 100%-ig, hogy mi történt a délelőtt során. Voltak kisebb gondjaim a fékekkel, amelyek egy időre megoldódtak, de aztán újból előjöttek. Ám egyébként sem terveztük, hogy megpróbálunk beférni (a Q3-ba)” – magyarázta, hogy miért közepes gumival ment a Q2-ben.

Vettel megint hozta a megszokott 3. helyet Forrás: AFP/Mark Thompson

Räikkönen elmondta, tűz ütött ki a Ferrariban, ezért kellett kicserélni a sebességváltóját, és a szerelésre fordítható idő rövidsége miatt maradtak meg a fékproblémái. "A lehető legjobban kezeltük ezt, de tudtuk, hogy nincs értelme továbbjutni a Q3-ba. A finn szerint trükkös futama lesz, mert szombaton szinte alig autózott Mexikóban, "de legalább akármilyen gumit választhatunk, viszont bármit is teszünk, a rajtrács vége felé fogunk rajtolni."

Az autóból kiszállva, és a sajtótájékoztató TV-ben közvetített részén Vettel is a szokásosnál komorabbnak tűnt annak ellenére, hogy saját elmondása szerint elégedett volt a Q3-ban futott első körével, de kijelentette, hogy a Mercedes túl gyors volt ahhoz, hogy el tudja kapni őket. A Q1-ben Lewis Hamiltont, a Q2-ben pedig Nico Rosberget utasította maga mögé, de a Mercedesekben maradt még kinyerhető teljesítmény az edzés utolsó szakaszára is.

„Próbáltam egy kicsit közelebb kerülni, de végül nem sikerült” – nyilatkozta a négyszeres világbajnok. „Nehéz dolgom volt, mindent megpróbáltam, és örültem is az első körömnek, de a második alkalommal túl keményen próbálkoztam” – nyilatkozta a német pilóta, aki szerint négy tizedmásodperc hátrány túl sok ahhoz, hogy keresni lehessen, hol lehetett volna javítani a körön. Remélte, hogy a futamon közelebb kerülhet a Mercedesekhez.

„Nem tudom megjósolni, mi fog történni, de a versenyeken mindig egy kicsit erősebbek vagyunk hozzájuk képest. A gumik kulcsfontosságúak lehetnek holnap. A pálya nagyon csúszós, és arra számítok, hogy az is marad. Éjjel eshet az eső, ami lemoshatja az aszfaltot” – mondta. Vettel azt is elárulta, a hosszú egyenes segíti a pilótákat, mivel pihenhetnek, így nem érzik annyira a pálya magas fekvésének hatásait, és kiemelte a közönség lelkesedését, ami a versenyzőkre is átragad.

Vettel most Rosberget ugratta

A sajtótájékoztató második felében Vettel ismét viccelődni kezdett a Mercedes pilótáival, ezúttal különösen a mellette helyet foglaló Rosberget nézte ki magának, miután elismerően nyilatkozott honfitársa teljesítményéről. Amikor az Auto Motor und Sport újságírója megkérdezte, miért volt lassabb mindenki az időmérő végén, Rosberg azt válaszolta: „Egy tizeddel maradtam csak el, szóval szerintem jó kör volt, csak nem annyira jó, mint az előző.” Vettel már ezt sem hagyta szó nélkül.

„Ez jó kifogásnak tűnik! Én is így jártam. Egy tizeddel maradtam le, jó kör volt, csak nem olyan jó, amint korábban” – felelte. A javát viszont a sajtótájékoztató végére tartogatta, amikor a Globo Esporte riportere a rajtról faggatta a két Ezüstnyíllal versenyzőket.

„Igen? Nem? Én megpróbáltam” – ugratta Vettel a poénra ezúttal sem vevő Rosberget és a kissé mosolygó Hamiltont. Vettel később az NBC riporterének azt is elmondta, optimista a vasárnapi futammal kapcsolatban, mert „a Mercedes versenyzői az elmúlt futamok során megmutatták, hogy nem rajonganak egymásért.”

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!