Vágólapra másolva!
Megkapja ő is a Honda legújabb motorváltozatát Mexikóban, de ennek papíron ekkora ára van. Fernando Alonso azt mondja, a motorgyártónál sok olyan hasznos leckét is megtanultak idén, amire nem számítottak.

A Mexikói Nagydíj sem telik el anélkül, hogy a McLaren valamelyik versenyzője ne kapna jókora rajtbüntetést – ezúttal Jenson Button az "áldozat", aki megkapja a Honda frissített motorját, ráadásul rögtön kettőt is beszerelnek az autójába az első edzésnapon, hogy a maradék három versenyhétvégén (a mexikóival együtt) minél nagyobb készlet álljon a rendelkezésére büntetlenül.

Papíron 50 (ötven!) hellyel sorolják majd hátrébb az időmérő után. Ez úgy jön össze, hogy 10 helyes hátrasorolást kap a 10. új hajtáslánc-főelemért (a belsőégésű motorért), s további 5-5-öt az egyéb 10. elemekért (jelen esetben a két hibrid rendszer generátoráért, valamint a turbófeltöltőért). Ez önmagában 25 helynyi hátrasorolás, de a McLaren kétszer fizeti meg, mivel a főelemekből 11. darabokat is bevetnek – ennyinél rajta kívül csak Alonso tart, aki egy újabb beszerelt egység miatt szintén 10 rajthelyes büntetést fog kapni.

Button ugyanakkor azt mondta, a büntetés nélkül is "eleve nehéz hétvége várt a csapatra, mert a nagy tengerszint feletti magasságból (és a ritkább levegőből) adódóan sokat számít a turbófeltöltő teljesítménye, és ez nekünk többet árt, mint másoknak."

Jenson Button rögtön kettőt is kap az új motorból a hétvégén Forrás: McLaren

A Hondának ez az idei negyedik motorspecifikációja, és először Fernando Alonsóval próbálták ki az előző hétvégén, Austinban. A spanyol erőforrásában meghibásodott az injektor a futam vége felé, de a mérnökök úgy vélik, kijavították a problémát Mexikóra.

Alonso: Még 2,5 másodperc kellene

Maga Alonso karrierje egyik legjobb versenyének nevezte az austinit. Bár problémák tömkelegével szembesültek, szerinte a Honda mérnökei sok hasznos tapasztalatot gyűjtöttek idén. "Sokkal nagyobbat léphetünk majd előre, mint más csapatok. (A Hondánál) nem ígérgetnek, de nagyon optimisták a jövővel kapcsolatban" - mondta. "Az új specifikációval tett ugrás, az idén megszerzett információk mind azt jelentik, hogy sok olyasmit megtanultak, amire egyébként nem is számítottak."

Szerinte jövőre 2,5 másodperccel kellene gyorsulnia a McLarennek körönként, de úgy véli, reális célkitűzés ennek teljesítése.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!