Vágólapra másolva!
A továbbra is pénzhiánnyal küzdő silverstone-i istálló a McLaren egyik még meglévő szponzorát is elcsábíthatja. A Force India a Red Bull és a Williams elől orozhatja el az autógyártó szerepvállalását.

Nyár óta keresi a lehetőséget az Aston Martin autógyár menedzsmentje, hogy partnerként csatlakozzanak egy F1-es csapathoz, és az Autosport úgy értesült, hogy előrehaladott tárgyalásokat folytatnak a Force Indiával egy esetleges névadó szponzori, és technikai együttműködésről. A szaklap szerint az Aston Martin terveit a gyártóban 5%-os tulajdonrészt birtokló Daimler is jóváhagyta, ami egyébként motorokat szállít a silverstone-i istállónak is.

A brit autógyárat nyáron elsősorban a Red Bull-lal hozták összefüggésbe, mivel az energiaital-márka csapata így próbált hozzájutni a Mercedes erőforrásokhoz, ráadásul elismerték, hogy Adrian Newey sportautót is tervez a híres gyártónak. Andy Palmer, az Aston Martin ügyvezetője – aki az Infiniti-Red Bull együttműködést is tető alá hozta a japánok részéről) viszont már akkor is a Force India vendégeként látogatott ki a Brit Nagydíjra.

Feltűnik jövőre az Aston Martin is az F1-ben? Forrás: Drew Gibson/Aston Martin

Bár közben az is felmerült, hogy a Williams nyerheti el a szerződést, az Autosport szerint jövőre a Force India felveheti az Aston Martin nevét, és az autók is kék-arany színűre változhatnak. Ebben állítólag a McLarentől várhatóan elpártoló, és a silverstone-i csapathoz igazoló Johnnie Walkernek is szerepe lehet. Emellett természetesen az Aston Martin logói is feltűnhetnek az autón, és a felek kutatás-fejlesztési együttműködésről is tárgyalnak.

„Amennyiben holnap valaki nagyobb összeget ajánl nekem a főszponzori címért, a csapat nevét akkor is megtartom” – nyilatkozta Vijay Mallya, az istálló társtulajdonosa. „Ha egy márka miatt meg kell változtatnom a csapat nevét, megvizsgálnom, mit hozhat ez számunkra az ismertség szempontjából. Korai még erről beszélni, de tárgyalunk egymással. Nem szeretek előre inni a medve bőrére” – hűtötte le a kedélyeket az indiai üzletember.

Jókor, jó helyen?

A silverstone-i istállónak kérvényeznie kell, ha nevet kíván váltani, de F1-es körökben ezt formaságnak tartják annak ellenére, hogy a Force India is bepanaszolta az F1-et az EU-nál, majd 10 millió dolláros előleget kértek Bernie Ecclestone-tól. A csapat szóvivője ennek ellenére kijelentette, hogy „az istálló fényes jövő előtt áll”, de többet egyelőre ő sem árult el. „Amikor eljön a megfelelő időpont, bejelentést teszünk az üzleti partnereinkkel egyeztetve” – mondta.

Az Aston Martin 1959-ben és ’60-ban vett részt az F1 küzdelmeiben, azóta leginkább sportautó-versenyeken, köztük Le Mans-ban állnak rajthoz. A vállalat nemrég kinevezett ügyvezetője, Andy Palmer olyan lehetőséget keres, hogy a márka a versenypályákon is megmérkőzhessen piaci riválisaival, a Ferrarival és a McLarennel, de velük ellentétben nem engedhetik meg maguknak, hogy önálló csapatot működtessenek. A Force India átcímkézése így mindkét fél számára előnyös lehet.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!