Megizzasztja a csapatokat a motorok légszomja Mexikóban

Forma-1, Daniel Ricciardo, Red Bull Racing, USA Nagydíj
AUSTIN, TX - OCTOBER 25: Daniel Ricciardo of Australia and Infiniti Red Bull Racing drives during the United States Formula One Grand Prix at Circuit of The Americas on October 25, 2015 in Austin, United States. (Photo by Dan Istitene/Getty Images) // Getty Images/Red Bull Content Pool // P-20151025-00718 // Usage for editorial use only // Please go to www.redbullcontentpool.com for further information. //
Vágólapra másolva!
A Renault arra számít, hogy a példátlan tengerszint feletti magasságban fekvő mexikói pályán visszaesik majd a motorok teljesítménye, ezért a csúcsra kell járatni a turbót.

Nem csupán újszerűsége miatt tartogat érdekességeket a 23 év és a pálya átépítése után visszatérő Mexikói Nagydíj. A hévégén soha nem látott kihívás vár a tavaly bevezetett V6-os hibrid turbómotorokra is, amelyek eddig nem üzemeltek a tengerszint felett 2200 méteres magasságban. A rekord a brazíliai 750 méter, de Rémi Taffin, a Renault Sport F1 operatív igazgatója szerint a különbség a két magasság között szó szerint ég és föld.

A turbómotorok teljesítménye a szívókéval ellentétben nagy magasságban sem feltétlenül csökken, de ehhez a turbófeltöltőknek erőlködniük kell.

„A hűtés mindenképpen gondot fog okozni, mert a motor teljesítménye sokkal ritkább levegőben lesz ugyanannyi, mint máskor” – nyilatkozta Taffin a Motorsport.com-nak. „Ennek a fenntartásához azonban a megszokottnál sokkal magasabb fordulaton kell járatnunk a turbót. Persze rengeteg szimulációt lefuttattunk, de tudatában vagyunk annak, hogy ismeretlen terepre kell merészkednünk.”

Vajon bírják majd a Red Bull-Renault motorjai? Forrás: Getty Images/Dan Istitene

A francia szakember elárulta, „a legtöbb turbófeltöltő többnyire 100 000-es percenkénti fordulaton működik, úgyhogy ha tartósan (a szabályokban megengedett) 125 000-es fordulaton akarjuk járatni, az teljesen más alapállás.” Taffin meglepetésekre is számít Mexikóvárosban, mert a helyzet arra sarkallja a gyártókat, hogy kihegyezzék a hajtásláncok működését, különben hátraeshetnek a rangsorban.

„Ha egy csapat nem változtat a hűtési rendszerén, köridőben lemarad. Ha viszont nem tolják ki nagyon a turbó működésének határait, többet veszíthetnek a teljesítmény terén, mint mások. Jelenleg nem tudjuk, ki mennyire mer majd messzire menni, abban viszont biztosak vagyunk, hogy az általunk használt turbófeltöltőt a verseny után ki kell majd dobnunk, mert pokoli megterhelésnek lesz kitéve” – mondta Taffin.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!