Vágólapra másolva!
Az F1 ügyvezetője szerint a csapat menedzsmentje ezért döntötte el, hogy megválnak a Renault-tól. Niki Lauda viszont úgy látja, a Red Bull első embere, Dietrich Mateschitz nem akar együttműködni velük.

Nem szűnik a sárdobálás a Red Bull egyre kilátástalanabb motorkeresése kapcsán. Az energiaital-gyártó csapatai nyáron bejelentették, hogy megszabadulnának a Renault-tól, de azóta sem sikerült új motorszállítói szerződéseket tető alá hozniuk. Kívülről úgy tűnhet, a Red Bull felelőtlenül rúgta ki jelenlegi partnerét, de Bernie Ecclestone szerint nem ez a helyzet.

„A Red Bull és Christian (Horner) védelmében megjegyezném, a Renault-val való megállapodásukat azért mondták fel, hogy így megköthessék az alkut a Mercedesszel, mert azt hiték, hogy megegyeztek" – magyarázta a brit üzletember. „Nagy családokban előfordul az ilyesmi" – utalt arra, hogy valószínűleg a Red Bull menedzsmentjén belül történt a félreértés.

Mercedes motort akart a Red Bull, és azt hitték, meg is kapják Forrás: AFP/Mark Thompson

A Mercedes korábban közölte, a Daimler és a Renault-Nissan közötti ipari együttműködés miatt csak akkor kezdenek tárgyalni a Red Bull-lal, ha a csapat formálisan is szakít a Renault-val. Ettől függetlenül már az első pillanattól kezdve vonakodtak, hogy motorokkal lássák el a riválisukat, elsősorban azért, mert Dietrich Mateschitz neheztel a márkára. Niki Lauda, a csapat ügyvezetői jogkör nélküli elnöke azt állítja, találkozott a Red Bull tulajdonosával, aki eleinte nyitottnak tűnt.

„A korai fázisban meglátogattam őt, mert nagyon jól ismerem” – mondta Lauda. „Azt kérdeztem tőle, ’képes lennél véget vetni a Mercedesszel kapcsolatos negatív hozzáállásodnak, és normálisan újrakezdeni az egészet?’ Hiszen egyébként soha sem fog működni a dolog. Rám meredt egy ideig, mert valamilyen okból nem szereti a Mercedest, majd azt mondta, ’rendben, megteszem’.”

Az üzleti együttműködés elmarad

Ahogy arra Toto Wolff, a Mercedes-Benz Motorsport igazgatója is utalt korábban, a tárgyalások ezután zátonyra futottak, mert a csillagos márka szeretett volna a sporton kívül is együttműködni a fiatalok körében népszerű Red Bull-lal, de az italgyártó erre nem volt nyitott, így a Mercedes számára sem tűnt kifizetődőnek a részben a motorok révén kialakított előnyük elherdálása.

„A másik dolog, amiről beszéltünk, hogy ha adunk motort, akkor közös növekedést akarunk. Azért adnánk az erőforrást, mert azt akarjuk, hogy a fiatal Red Bull-srácok a Daimler autóit vezessék, úgyhogy hosszabb távon életképes együttműködést szeretnénk a Red Bull és a Mercedes között. Ez volt a célunk, de ők nem jeleztek vissza, úgyhogy igazából soha sem kezdtünk tárgyalni, és az egész ügy gyorsan elakadt.”

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!