Vágólapra másolva!
Ha győzelmet arat Rosberg előtt az USA Nagydíjon, máris zsebre vághatja harmadik címét, de azt mondja, ráér, úgyhogy nem csinál majd őrültséget. Massa szerint hiba volt nem megszakítani a Q2-t, és ilyen körülmények között a versenyt sem szabad majd elrajtoltatni.

Lewis Hamilton már vasárnap a Forma-1 háromszoros világbajnoka lehet, ehhez azonban le kell győznie mercedeses csapattársát, Nico Rosberget, aki a rossz idő miatt a verseny délelőttjén megrendezett időmérőn sorozatban harmadszor szerezte meg előtte a pole pozíciót. Az USA Nagydíjra még bizonytalanok a meteorológiai előrejelzések, s bár kezdetben még szinte biztosan vizes lesz a pálya, így lehet majd a zavarosban halászni, Hamilton azt ígéri, nem vállal őrült kockázatot azért, hogy már ma bebiztosítsa magának a 2015-ös vb-címet.

Rosbergnél csak 2, míg Sebastian Vettelnél 9 ponttal kell többet szereznie ehhez, amire lesz is esélye, mivel ferraris vetélytársának az új motor használata miatt a 14. helyről kell rajtolnia. „A versenyen hosszú harc vár ránk, a körülmények nehezek lesznek, ráadásul változékonyak is" – mondta Hamilton az időmérő után. „Ma józannak kell maradnom, nincs szükség rá, hogy kockáztassak. Van még pár verseny – szó sincs arról, hogy vagy most, vagy soha."

Hamilton pontelőnye Vettelhez illetve Rosberghez képest az USA Nagydíjon elért helyezések függvényében. A kék hátterű rubrikák azt jelzik, hogy az ellenfelével szemben behozhatatlan előnyre tesz szert Forrás: Origo

Miután két héttel ezelőtt, Szocsiban a gázpedál hibája miatt az élről esett ki, Rosberg nem titkolta, hogy nagyon szeretné megnyerni az USA Nagydíjat. „Az autónk bármilyen pályaviszonyok között nagyszerűen megy" – ismerte el. „Esőgumikon, intermediateken, nekem teljesen mindegy."

Rosberg elárulta, hogy csapattársával ellentétben használt gumikon volt a pályán a Q2-ben, „így a Q3-ban a rendelkezésemre állt volna egy új szett is" – azt az etapot azonban az egyre hevesebb eső miatt lefújták, így a Q2 eredménye számított, és azt a német versenyző nyerte meg.

Veszélyben a verseny?

Hamilton sajnálta, hogy a Q3-ra nem került sor. „Ez összességében jó időmérő volt, remekül szórakoztam odakint" – mondta. „De a vége lehangolóan alakult. Kimehettünk volna, és letakaríthattuk volna a vizet a pályáról az autóinkkal."

A versenyzők többsége, köztük Sebastian Vettel azonban úgy vélte, helyes döntés volt törölni a döntő etapot. Jenson Button szerint már a Q2 is határeset volt. „Igen, mindenképpen" – jelentette ki. „A lassú kanyarokban nem bánom, ha felúszik a vízre az autó, de a gyorsakban, mint amilyen a 11-es számú, ez nem kicsit félelmetes. A körülmények nem voltak megfelelőek a vezetéshez, mert egyszerűen nem mi irányítottunk. Túl vizes a pálya, valaki nagyon durva balesetet szenvedhetett volna."

Már a Q2-ben is neccesek voltak a körülmények Forrás: AFP/Mark Ralston

Felipe Massa hozzátette, hogy már a Q2-t is le kellett volna fújni. „Túl veszélyes volt" – vélte. „Sokszor majdnem megpördültem, rendkívül könnyű lett volna kicsúszni. A kelleténél kicsit nagyobb kockázatot vállaltak. Már tegnap délelőtt sem értettem, hogy miért nem szakították meg piros zászlóval az edzést. A végén lehetetlen volt vezetni."

Habár a legfrissebb előrejelzések szerint a rajt előtt 2-2,5 órával eláll az eső Austinban, Massa figyelmeztetett, hogy az időmérőhöz hasonló körülmények között az autók által felvert vízpermet miatt sem lehetne megrendezni a versenyt. „Nagyon remélem, hogy akkor óvatosabb döntést hoznak, különben valaki óriási balesetet fog szenvedni" – mondta.

A 3. rajtkockát megkaparintó Daniel Ricciardo viszont nem titkolta, hogy a leszorítóerő terén a legjobbak közé tartozó Red Bullnak kapóra jött az eső. Szerinte ilyenkor a pilóták tudása is képes ellensúlyozni az autóik hiányosságait, csak kellően rámenősen kell vezetniük. „Ilyen körülmények között keskeny határon kell egyensúlyozni, de jobb egy kicsit több kockázatot vállalni" – magyarázta. „Akinek nincs önbizalma az esőben, nem jut messzire. Ha megijeszt a sok víz vagy az aquaplaning, sokan gyorsabbak lesznek nálad."

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!