Vágólapra másolva!
Az utánpótlás-bajnokságokban saját csapatával szereplő Trevor Carlin egy 2006-os balesetnek tulajdonítja a német versenyző védjegyévé vált ünneplést, bár akadnak arra utaló jelek is, hogy nincs igaza.

Egykori csapatfőnöke, Trevor Carlin tudni véli, honnan ered Sebastian Vettel elhíresült mutatóujjas ünneplése, amely a Red Bull-lal aratott sikerei idején sokakat irritált. Carlin legalábbis a Sky Sports szerdai műsorában felelevenít egy, a World Series by Renault 2006-os spái futamán történt balesetet.

„Kezdettől fogva iszonyú gyors volt, és az első nálunk töltött szezonja során úgy döntött, padlógázzal veszi be az Eau Rouge-t egy esős versenyen” – emlékezett Vettelre Carlin. „Jó nagyot bukott, és miközben próbálta megfogni az autót, az egyik első kereke leszakadt, átrepült az autó fölött, aztán levitte a mutatóujja végét. Másnap nagy kötéssel az ujján jelent meg, és még úgy is szélesen mosolygott, hogy nem versenyezhetett. Az ujjának hegyét vissza kellett varrni.”

Az anekdota szépséghibája, hogy Vettelről már 2004-ben, még a Formula BMW-s korszakában is készült fénykép, amelyen a mutatóujját kinyújtva ünnepel. Így az ominózus baleset legfeljebb adalék lehet a német pilóta számára, aki 2013-ban már elgondolkodott azon, hogy felhagy a szokásával. „Beszéltünk erről, mert néhány embert valamiért bosszant” – mondta Vettel 2013 októberében. „Szerintem viszont az a legfontosabb, hogy az ember mindig önmaga maradjon.”

Bár korábban Fernando Alonso is használt hasonló gesztust, a mutatóujj annyira Vettel védjegye lett, hogy a Sky Sports szerint a Ferrari szerelői is egyszerűen úgy emlegetik őt, „il dito”, vagyis „az ujj.” A német pilóta 2008 és 2013 vége között összesen 39 alkalommal ünnepelhette győzelmét a Red Bull színeiben, az idén pedig egyelőre három további futamot nyert meg a Ferrarinál. Mióta Vettel sikerei nem annyira gyakoriak, a közönség is kezd megbékélni szokásával.

Vettel már 2004-ben, a Formula BMW-ben is így ünnepelt Forrás: BMW

Ha az ujjával kapcsolatos teória nem is feltétlenül állja meg a helyét, Vettel 2006-os spái balesete alátámaszthatja a négyszeres világbajnok felháborodását az idei Belga Nagydíj után, amelyet defekt miatt kénytelen volt feladni. A Ferrari jobb hátsó felnijére szerelt Pirelli néhány méterrel az Eau Rouge után adta meg magát, így Vettel nem a levegőbe beszélt, amikor azt mondta, ha korábban történik a baleset, sokkal súlyosabb következményei lehettek volna.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!