Vágólapra másolva!
Már az egy évvel korábbi változatból sem hajlandóak adni, legfeljebb a Toro Rossónak. A Red Bull tulajdonosa, Dietrich Mateschitz október végéig adott időt a helyzet rendezésére. Ecclestone tehetetlen.

A Ferrarinál meggondolták magukat, és úgy döntöttek, az egy évvel korábbi specifikációjú motort sem hajlandóak eladni a Red Bullnak 2016-tól, állítja a Sky Sports. A brit tévécsatorna értesülései szerint az energiaitalos cég fiókcsapatának, az olasz székhelyű Toro Rossónak hajlandóak lennének hajtásláncot szállítani, nagy testvérének azonban nem. Pedig

eddig úgy hírlett, a 2015-os motorjuk továbbfejlesztett változatát elérhetővé tették volna a Red Bull számára.

A Ferrari főnöke, Maurizio Arrivabene az Orosz Nagydíj első szabadedzése után nem erősítette meg, de nem is cáfolta az információt. A Sky Sports bokszutcai riportere, Ted Kravitz ugyanakkor azt állítja, hogy amikor rákérdezett nála a helyzetre, Arrivabene kifakadt:

A Red Bullt irányító Christian Horner pedig úgy reagált a híresztelésre, hogy „sok a spekuláció. Majd ha lesz valami bizonyos, megosztjuk mindenkivel. Zajlanak a tárgyalások, részleteket nem árulok el róluk. Még semmi nem dőlt el, minden nyitott."

Red Bull: se előre, se hátra? Forrás: Getty Images/Red Bull Content Pool/Dan Istitene

Amennyiben az értesülés helytálló, a Red Bull kilátástalan helyzetbe került. Eddigi motorszállítójával, a Renault-val az érdemi fejlesztések hiánya és a nyilvános sárdobálás miatt végzetesen megromlott a viszonya, és korábban a Mercedes, most pedig a Ferrari is elzárkózott attól, hogy ellássa őket motorokkal. A negyedik beszállító, a Honda egyelőre nem akar egy második csapatot is bevonni a programjába, de a McLaren valószínűleg nem is engedné, hogy a veszélyesnek tartott Red Bull-lal kelljen osztoznia a japánok hajtásláncán.

Október végéig eldől

A Red Bull tulajdonosa, Dietrich Mateschitz október végéig adott időt a helyzet rendezésére, de a csapatai már most csúszásban vannak, mert a 2016-os autók fejlesztésén dolgozó mérnökeiknek ismerniük kellene a beépítendő motorok paramétereit. Bernie Ecclestone is megpróbált közbenjárni az érdekükben, ám elismerte, hogy tehetetlen, és sem a Mercedest, sem a Ferrarit nem kényszerítheti semmire.

„Nekem nincsenek motorjaim, ők pedig nem tettek semmi rosszat. A szabályoknak megfelelően járnak el. Ennyire egyszerű" – jelentette ki. „Valószínűleg arra a következtetésre jutottak, hogy ha felveszik az ügyfeleik közé a Red Bullt, vereséget szenvedhetnek tőlük. A Marussiától viszont nem" – utalt a Forma-1 nagyura arra, hogy a Mercedes úgy döntött, jövőre a Manort is ellátja hajtásláncokkal.

Ha Mateschitz a Forma-1-ből való kiszállás mellett dönt, a Sky Sports szerint a Lotus is még nagyobb veszélybe kerülhet, mert a gyári csapatot kereső Renault-nál úgy dönthetnek, hogy mégsem őket, hanem inkább a sokkal erősebb technikai infrastruktúrával és személyi állománnyal rendelkező Red Bullt vásárolják meg. De az sem kizárt, hogy Horner veszi át az istállót – ő állítólag nem nyilvánosan már elismerte, hogy ez is egy lehetőség.

Ha a Red Bull mindkét csapatát kivonná a Forma-1-ből, jövőre az új amerikai alakulat, a technikailag a Ferrari által támogatott Haas csatlakozása ellenére is csupán tizennyolc autó lenne a rajtrácson.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!