Jövőre eltérő gumikat használhatnak a csapatok a futamokon

Forma-1, gumi, Pirelli
An official of Pirelli tyres (L) looks on as McLaren Honda's team members handle tyres during the free practice session of the Formula One Singapore Grand Prix in Singapore on September 18, 2015. AFP PHOTO / Philippe Lopez
Vágólapra másolva!
Ha a Motorsport Világtanács elfogadja a javaslatot, háromféle gumitípust kínálhat a nagydíjakra a Pirelli 2016-tól, és ezek közül csak az egyik használata lesz mindegyik csapat számára kötelező. A maradék két keverékből a csapatok választhatnák ki, hogy melyiket akarják még használni.

Ahogy egy korábbi szabályváltoztatási javaslatban már felvetődött, a csapatok a következő szezontól jó eséllyel beleszólhatnak abba, milyen gumitípust használjanak egy adott nagydíjon. Teljesen szabadon ugyan nem dönthetnek, de az Autosport birtokába jutott tervezet szerint lehetőségük nyílhat rá, hogy a készletből maguk válasszák ki az egyik keveréket.

Ennek menete így nézhet ki: a Pirelli az eddigi kettő helyett három száraz pályára való gumikeveréket kínál a versenyekre, és meghatározzák, hogy ezek közül melyiket kell mindenképp használni.

A csapatok a maradék kettőből választhatják ki a másik típust,

és a futamokon továbbra is mind a kettőt fel kell rakniuk az autókra (amennyiben nem esik az eső). Arról egyelőre nincs információ, hogy már a nagydíjhétvége előtt le kell-e tenni a voksot, vagy az edzéseken ki lehet próbálni mindhárom keveréket.

Háromféle slick gumikeverék jön a versenyekre? Forrás: AFP/Philippe Lopez

A szabálymódosítási javaslattal eddig csak a Stratégiai Munkacsoport értett egyet, a hivatalos bevezetéshez előbb az F1 Commissionnek, majd a Motorsport Világtanácsnak is rá kell bólintania. Utóbbi szeptember 30-án fog ülésezni Párizsban.

A Pirelli egyúttal bővíti a palettáját, és

bevezet egy ötödik, "ultralágy" keveréket, amely az eddigi szuperlágynál is egy fokkal puhább.

Ez például Monacóban vagy Szingapúrban kerülhet be a választékba.

Az abroncsok megnevezése várhatóan A-tól E-ig terjed majd - hasonlóan az 1980/90-es években használt szisztémához, amikor az ábécé sorrendjében jelölték az egyre puhább keverékeket -, és az egyszerűség kedvéért az egyes hétvégéken használható típusokat lágy/közepes keménységű/kemény névvel illetik. Az Autosport információi szerint a Pirelli konzervatívan határozza meg az egyes hétvégén kötelezően használandó keveréket, és a csapatokra bízzák, hogy mit vállalnak be a másikkal.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!