Vágólapra másolva!
Az F1 ügyvezetője szerint a Ferrarinál nem mindenki örülne, ha a Red Bull is az ő motorjaikat kapná, és bár Sergio Marchionne, a vállalat elnöke szívesen adna erőforrást az ellenfélnek, nem akarja hátrányos helyzetbe hozni a saját csapatát sem.

Megint az F1-ből való kiszállással fenyegetőzik a Red Bull, a maradásuk feltételeként azt szabták, hogy hozzájuthassanak a Ferrari legjobb erőforrásához 2016-tól. Ez korábban úgy tűnt, nem ütközik akadályba, de a Red Bull követelése láttán világossá vált, hogy a helyzet nem egyértelmű. Bernie Ecclestone is elárulta, hogy az olasz vállalat berkein belül nincs egyetértés azzal kapcsolatban, hogy jó ötlet-e belemenni abba, amit a Mercedes nemrég utasított el.

A Ferrari elnöki tisztjét betöltő Sergio Marchionne álláspontjával kapcsolatban Ecclestone az Autosportnak elmöndta, „a Forma-1 érdekében örömmel hozzájárulna, hogy a Red Bull ismét versenyképes erőforrást kapjon, de nem akar kárt okozni a saját csapatának sem. Ha a Red Bull (jobb) motorhoz jut, nyilvánvalóan erősebbek lesznek. Ez egy magától értetődő aggodalom, megrémült attól, hogy felbosszantja a saját csapatát.”

Marchionne döntésén múlhat, hogy a Red Bull marad-e az F1-ben Forrás: Ferrari

Ecclestone szerint „most Sergiónak kell határoznia a kérdésben, és biztos vagyok abban, hogy hamarosan vagy így vagy úgy eldől, mi lesz.” Az F1 befolyásos üzletembere úgy véli, a helyzeten „a Red Bull szingapúri teljesítménye nem segített sokat”, hiszen a vártnál gyengébben szereplő Mercedes helyett a még Renault motorokat használó Red Bull pilótája, Daniel Ricciardo futtatta meg Sebastian Vettelt a győzelemért. Ecclestone viszont nem hiszi, hogy a Scuderiának aggodalomra lenne oka.

„A Ferrarinál azt fogják mondani, ’mi lett volna, ha a mi motorunkkal mennek?’, hiszen a Red Bull úgy is kihívást jelentett számukra, hogy jelentősen elmarad a motorjuk teljesítménye az övéktől. A Ferrarit aggasztja, hogy ugyanolyan erőforrása lehet a Red Bullnak, mint nekik. De őszintén szólva én nem hiszem, hogy ezen rágódni kellene, mert a (szingapúri) futam a versenyzőkről szól, és plusz 40 lóerő sem okozott volna nagy különbséget” - jelentette ki.

A Red Bullnak nem éri meg a „prémium középmezőny”

Miután a Red Bull saját hírportálján, a Speedweeken keresztül üzent, hogy kiszállnak, ha 2015-től nem kapják meg az aktuális Ferrari motort, Helmut Marko, a vállalatot vezető Dietrich Mateschitz motorsport-tanácsadója is megerősítette, hogy az Abu-Dzabi Nagydíj után lehúzhatják a rolót az F1-ben. „A lehetősek között szerepel az F1-ből való kiszállás is” – mondta Marko az F1.com-nak. „Igen, ez is egy forgatókönyv. Ha nem jutunk olyan motorhoz, amellyel az élen versenyezhetünk, inkább befejezzük.”

Marko szerint nem zavarná őket, ha a hardver néhány lóerővel gyengébb lenne a gyári változatnál, de ragaszkodnak ahhoz, hogy a szoftverek és az üzemanyag terén is ugyanazt használhassák, amit a Ferrari. Kijelentette: „Versenyképes motor nélkül a Red Bull Racingnek nincs jövője az F1-ben”, és hozzátette, hogy ez „Mateschitz úr véleménye. Tudja, hogy ugyanannyiba kerül az élen versenyezni, mint a ’prémium középmezőnyben’, ahol most vagyunk. Ezt nem hajlandó még egy évig folytatni.”

A Red Bullnak csak akkor éri meg az F1, ha nyernek Forrás: AFP/Mohd Rasfan

Az osztrák expilóta szerint Monzában tárgyaltak Marchionnéval, de egyelőre nem állapodtak meg vele, és az sem biztos, hogy az esetleges együttműködés érintené a Toro Rossót is - bár „ez lenne az ideális helyzet, a szinergiák és a költségek tekintetében sok értelme lenne.” A VW-vel kapcsolatos pletykákról megjegyezte, nem hiszi, hogy a németeknek lenne kész tervük a motorra vonatkozóan, ezért „most ez az egész csak jóslás a kristálygömbből.”

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma–1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!