Társoldalunk:

Már a Renault sem kér a Red Bullból

2015.09.16. 11:01

Elegük lett belőle, hogy csak akkor említik őket, ha gondok vannak a motorjukkal. Már az autógyár vezérigazgatója, Carlos Ghosn is azt mondja, vagy saját csapatot indítanak, vagy kiszállnak az F1-ből.

A Renault-nál is besokalltak az állandó kritikáktól, és végleg eldöntötték, hogy vagy újra saját csapatot indítanak, vagy kiszállnak az F1-ből, de egyszerű motorszállítóként semmiképpen nem folytatják. Ezt a Frankfurti Autószalonon már a francia autógyár vezérigazgatója, Carlos Ghosn is nyíltan kimondta.

Megjegyezte, hogy ha van rá igény, tiszteletben tartják a Red Bull-lal 2016 végéig kötött motorszállítói szerződésüket. Erre azonban valószínűleg nem lesz szükség, mert a csapat hosszas agonizálás után már a szakítás mellett döntött, s miután a Mercedesszel nem sikerült megállapodnia, a hírek szerint a következő szezontól a Ferrari hajtásláncát fogja használni. Annyit Ghosn is elismert, hogy

most tárgyaljuk újra a szerződésünket, de még korai lenne megmondani, milyen eredménnyel."

Miután zsinórban négy vb-címet szerzett velük, a Red Bull a V6-os hibrid turbómotorok tavalyi bevezetése óta folyamatosan a Renault-t okolja a visszaeséséért. Az autógyárnál ezt zokon vették, mert Ghosn szerint „amikor világbajnokságokat nyertünk együtt, a Renault nevét sajnos sohasem említették. Mindig a csapaté volt az érdem. Ezért kezdtük úgy érezni, hogy a befektetésünk alig térül meg."

A Renault is megsértődött a Red Bullra a sok kritika miattForrás: Getty Images/Red Bull Content Pool/Mark Thompson

„Erre rátett egy lapáttal az a tény, hogy amikor a V8-asokról áttértünk erre az új technológiára, egyes partnereink nem szerepeltek elég jól, és ennek a motor lett az oka. Vagyis egy olyan játék részeseivé váltunk, amelyben nem is említettek minket, ha jól szerepeltünk, viszont ránk mutogattak először, ha a csapatnál valamilyen probléma merült fel."

Habár a 2006 és 2013 közötti V8-as korszakban sem a Renault motorja számított a legerősebbnek, ezt ellensúlyozta az aerodinamikai szempontból előnyös szerény hűtési és helyigénye. A hibrid V6-osok bevezetésének legfőbb szószólója éppen a francia cég volt, eddig mégis ők tudtak a legkevésbé megbirkózni az új technológia kihívásaival – a Red Bullt pedig külön frusztrálta, hogy az idénre nekik maradt a legtöbb (12) fejlesztési zsetonjuk, mégsem költöttek el belőle egyet sem.

„Hogy jogosak-e a kritikák? Nem hiszem, hogy ez itt a kérdés" – vetette fel Ghosn. „Ez egy sport. Senki nem hivatkozhat arra, hogy 'na jó, vesztettem, de a csapattársam...' Szerintem a sportszerűségről van szó. Mi azt várnánk, hogy egy olyan sportban, ahol másokkal együtt kell dolgozni, mindig együtt nyerjünk és együtt veszítsünk."

Bár nyílt titok, hogy tárgyalnak a Lotus megvételéről, Ghosn hangsúlyozta, hogy a Renault továbbra is valós alternatívaként számol az F1-es program leállításával.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma–1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!