Vágólapra másolva!
Az MGU-K-t és a turbót is alulméretezték, így már az egyenes közepén elfogy a hibrid rásegítés, és a tetejébe még a belsőégésű motorjuk is gyenge.

A McLaren versenyzői a pályák egyes szakaszain akár 240 lóerős hátrányban is lehetnek az ellenfeleikhez képest, állítja elemzésében a Motorsport.com. Az internetes lap szerint ez az óriási deficit úgy jön össze, hogy egyrészt a Honda belsőégésű motorja akár 80 lóerővel is gyengébb lehet az etalonnak számító Mercedesénél, ráadásul a hibrid rendszer hiányosságai miatt a rásegítés már a hosszabb egyenesek közepén elfogy, ami akkor további 160 lóerős különbséget eredményez. Monzában ez volt a magyarázata annak, hogy Jenson Button úgy érezte, a McLareneket olyan helyeken is meg tudják előzni, ahol normális esetben nem lenne lehetséges.

A Honda motorja a Mercedeséhez képest jóval kompaktabb,

mert a turbót, az MGU-H-t és a kompresszort is a hengersorok közötti szűk helyre passzírozták be, ennek azonban vannak a hátrányai. Az MGU-H nem tud elég fölös energiát táplálni a riválisokéhoz hasonlóan a motor alá, a bal oldalra szerelt MGU-K-ba, amelyet szintén alulméreteztek, és feltehetően nem láttak el kellően hatékony hőszigeteléssel sem a leömlő felől. Habár ez a szokatlan elrendezés tette lehetővé, hogy a McLaren hátsó részét különlegesen keskenyre tervezzék, összességében mégis többet árt, mint használ.

A McLaren Monzában különösen nagy hátrányban volt Forrás: McLaren

Monzában a második sikán és a második Lesmo kijárata között Button szerint a Honda semmilyen hibrid rásegítést nem biztosított. Habár a motorszállító és a csapat egyre többet vitatkozik azon a nyilvánosság előtt, hogy a kasztni mennyiben veti vissza a teljesítményüket, Fernando Alonso egyértelműen a hajtásláncot okolja a gyenge szereplésért. „Ezen a pályán összesen hat kanyar van, és a GPS szerint ezekben csak 2 vagy 3 tizedet veszítünk" – árulta el. „A 3 másodperces hátrányunk többi részét az egyenesekben halmozzuk fel, ahol padlógázzal, kiegyenesített kormánnyal hajtunk."

A Motorsport.com azt állítja, a belgiumi adatok szerint

a McLaren akár a negyedik leghatékonyabb kasztni is lehet

a Mercedes, a Red Bull és a Toro Rosso után. Két edzéskör összehasonlítása alapján ugyanis a La Source kijáratáig csupán 2 tizedet vesztettek a Mercedesszel szemben, a Kemmel egyenes végén, a Les Combes előtt viszont már 1,2 másodperces lemaradásban voltak. A következő, kanyargós részen, a Stavelot-ig mindössze újabb 4 tizeddel nőtt a hátrányuk, mielőtt a Bus Stop sikánig tovább 6-tal.

Összességében az derült ki, hogy a McLaren az egyenesekben mintegy 2,3 másodpercet vesztett a Mercedeshez, 2-t a Ferrarihoz és 1,1-et a Red Bullhoz képest. A problémákkal ugyanakkor már a Honda is tisztában van, és elkezdtek dolgozni a megoldásokon – Belgiumtól például az ERS hűtőjét, amely rézsút feküdt a motor tetején, teljesen átalakították.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma–1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!