Társoldalunk:

A közönség kiszavazná az F1-ből a Hungaroringet

2015.09.16. 15:18

Egy nem reprezentatív webes felmérés szerint a 20. legnépszerűbb versenypálya lett, pedig a szezon jelenleg csak 19 fordulóból áll.

Egy hamarosan megjelenő, a Forma-1 történetének valamennyi pályáját bemutató könyv apropóján James Allen szakújságíró megszavaztatta a blogján, hogy az olvasói melyik helyszíneket szeretik a legjobban. Habár az eredmény nem reprezentatív, mivel több mint nyolcezren nyilvánítottak véleményt, mindenképpen tanulságos.

Nem meglepő módon a festői Spa a legtöbbek kedvenceForrás: © FERRARI MEDIA/© Foto Studio Colombo

A lista eleje nem különösebben meglepő: a szavazás résztvevőinek 19,27 százaléka számára a belgiumi Spa-Francorchamps az etalon, majd 10,34 százalékkal a jelenleg is veszélyeztetett Monza, aztán Szuzuka, Silverstone és Monaco következik – egytől egyig a Forma-1 tradicionális pályái. Íme, az első húsz rangsora, amelyre 0,92 százalékos indexével épp ráfért a Hungaroring:

  1. Spa-Francorchamps
  2. Monza
  3. Szuzuka
  4. Silverstone
  5. Monaco
  6. Nürburgring Nordschleife
  7. Montreal
  8. Interlagos
  9. Imola
  10. Austin
  11. Brands Hatch
  12. Watkins Glen
  13. Isztambul
  14. Szingapúr
  15. Hockenheim
  16. Melbourne
  17. Österreichring
  18. Zandvoort
  19. Adelaide
  20. Hungaroring

Feltűnő, hogy milyen sok, a versenynaptárból már régen kiesett pálya maradt népszerű, köztük Imola, Brands Hatch és Watkins Glen. Ha csak a jelenlegi helyszíneket vesszük figyelembe, a lista így alakult:

  1. Spa (19,27%)
  2. Monza (10,34%)
  3. Szuzuka (10,01%)
  4. Silverstone (8,20%)
  5. Monaco (7,85%)
  6. Montreal (5,93%)
  7. Interlagos (4,86%)
  8. Austin (2,40%)
  9. Szingapúr (1,52%)
  10. Melbourne (1,32%)
  11. Österreichring / Red Bull Ring (1,31%)
  12. Hungaroring (0,92%)
  13. Szepang (0,59%)
  14. Abu Dzabi (0,41%)
  15. Mexikóváros (0,31%)
  16. Bahrein (0,21%)
  17. Barcelona (0,12%)
  18. Sanghaj (0,09%)
  19. Szocsi (0,06%)

A Hungaroring így már valamelyest jobban szerepelt, és a sportszerűség kedvéért illik megjegyezni, hogy kanyargós, az előzéseket a fáma szerint jelentősen megnehezítő vonalvezetése ellenére rendszerint izgalmasabb futamokat produkál, mint például Monza, amelynek ugyanakkor a történelme és varázslatos atmoszférája elvitathatatlan.

Hermann Tilke kreációi még mindig ijesztően népszerűtlenek, holott gyakorlatilag a versenynaptár felét teszik ki: Austin 2,4 százalékos eredménye még elfogadható, azon túl viszont csak az időközben már használtautó-parkolóvá visszaminősített Isztambul és Szingapúr került 1 százalék fölé. Sanghajt, Koreát és Szocsit még a szavazásban résztvevők egy ezreléke sem nevezte a kedvencének.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma–1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!