Vágólapra másolva!
A néhány centiméter nagyságú eszközt a pilótafülke elejére fogják felszerelni, a fejsérülések elleni küzdelemben jelenthet előrelépést. Az FIA 2016-ban kötelezővé tenné a kamerát.

A Magneti Marelli nevű, csúcstechnológiával foglalkozó vállalat egy olyan kisméretű kamerát fejlesztett ki, amellyel hatékonyabban lehet vizsgálni a Forma-1-es baleseteket. Az eszköz előrelépést jelenthet a fejsérülések ellen folytatott harcban, ezért már jövőre kötelezővé tehetik az F1-ben.

A pendrive méretű kamerát a pilótafülke elejére fogják felszerelni úgy, hogy a versenyző felé nézzen. Az eszköz másodpercenként 400 képkockát tud rögzíteni, sokkal részletesebb képet ad tehát, mint a Forma-1-ben eddig használt fedélzeti kamerák.

Alonso februári balesetére a mai napig nincs egyértelmű magyarázat Forrás: AFP

„Már régóta vannak fedélzeti kamerás felvételeink a balesetekről. Ezek eddig is hasznosak voltak, de nem igazán mutatták meg, mi történt valójában a versenyzővel az ütközés milliszekundumaiban" – magyarázta Andy Mellot, az FIA Institute tanácsadója.

A Magneti Marelli már egy éve dolgozik a kamerán, amely az autó „fekete dobozában"is valós idejű adatokat rögzít. A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) reméli, hogy a kamera segítségével könnyebb lesz megmagyarázni az olyan ütközéseket, mint Fernando Alonso februári tesztbalesete Barcelonában.

Az FIA állítólag már idén szeretné tesztelni a kamerát egy pénteki szabadedzésen, és ha elégedettek a működésével, jövőre mindenki számára kötelezővé tehetik.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma–1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!