Vágólapra másolva!
A Stratégiai Munkacsoport hétfőn tárgyal a 2017-es szabályváltozások várható költségeiről, a Williams kész felvenni a harcot a pénzesebb csapatokkal. Az istálló szerint a független istállók nem fenntarthatóak a jelenlegi költségek mellett.

A Forma-1 Stratégiai Munkacsoportja komoly szabályváltozásokat tervez a 2017-es idényre, melyek segítségével megpróbálják újra növelni a sport népszerűségét. Az autókat például nehezebben vezethetővé, és körönként 5-6 másodperccel gyorsabbá tennék, de arról egyelőre nem sok részletet árultak el, hogy ezt milyen szabályozásokkal próbálják elérni.

A Williams helyettes csapatfőnöke, Claire Williams elárulta, a Stratégiai Munkacsoport hétfői ülésén fogják megvitatni, hogy a 2017-re tervezett szabályok milyen költségekkel járnának. A Williams a független istállók érdekeit képviselve szeretné, ha nem emelkednének a költségek, de tudja, hogy a jóval nagyobb költségvetésből gazdálkodó gyári csapatok ellen nehéz lesz érvényesíteni az érdekeiket.

A Williams aggódik a független csapatok helyzete miatt Forrás: AFP

„A céljaink között szerepel, hogy a szabályváltozások ne járjanak jelentős költségvetéssel. Nem számítok óriási emelkedésre, és remélem, nem is kerül rá sor. Ha mégis, akkor harcolnunk kell ellene" – jelentette ki Williams. „A Stratégiai Munkacsoport ülésein mi mindig szeretnénk elérni, hogy jobban kordában tartsák a költségeket, de mindenkit más érdekek vezérelnek."

Williams szerint a munkacsoport ülésein „soha semmiről nem egyeznek meg", mert a nagyobb istállóknak nem kell aggódniuk a költségvetésük miatt. „Mi megpróbálunk elérni valamit, de sajnos holtpontra jutottunk" – ismerte el Williams, aki szerint valamint mindenképpen tenni kellene a költségek csökkentéséért. Noha a Williams nemrég pozitív adatokat közölt az anyagi helyzetéről, szerinte a független csapatok hosszú távon nem életképesek a jelenlegi költségek mellett.

Williams úgy véli, ahhoz, hogy a kisebb istállók helyzete tényleg javuljon, legalább 20-30 millió fonttal kellene csökkenteni az éves költségeket. „Ennyi pénzt nagyon nehéz megspórolni, csak az üzleti modell teljes megváltoztatásával és átszervezésekkel lehetséges" – magyarázta. „Ha a legtöbb pénzt az alkalmazottak bére viszi el, akkor a létszámcsökkentés lenne a megoldás, de ezt senki nem akarja. Egyelőre nem találjuk a megoldást."

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma–1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!