Vágólapra másolva!
A 2015-ös idényt a tavalyi autó módosított verziójával fogják teljesíteni, de az új kasztnitól „óriási előrelépést” várnak. A következő versenyeken több fejlesztést is bevetnek.

A Manort az utolsó pillanatban sikerült megmenteni a 2015-os idény előtt, a súlyos anyagi gondokkal küzdő istálló ezért nem is tudott új autót építeni, a tavalyi modell módosított verziójával vágtak neki az idénynek. Eredetileg az volt a tervük, hogy a szezon közben bevetik az új autójukat, de a sportigazgató Graeme Lowdon elismerte, erre valószínűleg csak jövőre kerül sor.

A Manor az elmúlt időszakban arra koncentrált, hogy új szakembereket szerződtessen, sikerült megszerezniük például a Mercedes korábbi technikai igazgatóját, Bob Bellt. Végül stratégiát váltottak, és gőzerővel dolgoznak a jövő évi autó fejlesztésén, az idei szezont pedig a jelenlegi autójukkal fejezik be.

„Az év elején még az volt a tervünk, hogy a 2015-ös idény során nagy változtatásokat hajtunk végre a kasztnin és a hajtásláncon" – magyarázta Lowdon az Autosportnak. „Ahogy azonban a fejlődésünkre és az új alkalmazottak szerződtetésére koncentráltunk, egyre világosabbá vált, hogy más utat kell választanunk. Úgy gondoljuk, nagyobb előnyünk származik abból, ha a következő szezonra fejlesztjük az új kasztnit."

A Manor jövőre nagyot lépne előre Forrás: AFP

A sportigazgató szerint a befektetett munka a csapat teljesítményén is látszódni fog, és abban reménykedik, hogy elmozdulhatnak az utolsó helyről. „Mindannyian biztosak vagyunk benne, hogy a következő autónk óriási előrelépés lesz" – jelentette ki, majd megerősítette, nincs sok remény az új kasztni idei bevetésére. „Úgy gondolom, csak jövőre kerül rá sor. Most az Európán kívüli versenyek következnek, és nagyon nehéz lenne megoldani, hogy már idén be tudjuk vetni."

Lowdon szerint a következő szezon elején többet tudnak majd profitálni az új autóból, hiszen az első versenyeken rendszerint a kisebb istállóknak is nagyobb esélyük van a jó eredményekre. Ettől függetlenül az idei autójuk fejlesztésével sem állnak le.

„Valószínűleg Szingapúrban és Japánan is fogunk új alkatrészeket bevetni" – nyilatkozta Lowdon. „Sok fejlesztésünk van, és ezeket a jövő évi autónkon is használjuk majd. A legyártásuk ezért nem veszi el az időt a fejlesztésektől, és nem vonja el a figyelmünket a 2016-os autóról."

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma–1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!