Vágólapra másolva!
Eredetileg az Orosz Nagydíjra vitték volna el a fejlesztett erőforrást, de valószínűleg nem fognak időben elkészülni. Lehet, hogy a csapatok idén már egyáltalán nem szerelik be az új motort.

A Renault még egyetlen fejlesztési zsetont sem használt el a 2015-ös idényben, ugyanis mind a 12 egységüket a szezon végére, egy komoly fejlesztési csomagra tartogatják. A franciák nagy reményeket fűznek az új motorhoz, nemrég úgy nyilatkoztak, egy szintre kerülhetnek a Ferrarival.

Az eredeti tervek alapján a Renault az Orosz Nagydíjra vitte volna el az új erőforrását, a legújabb hírek szerint azonban a Red Bullnak és a Toro Rossónak tovább kell várnia az erősebb hajtásláncra. A Renault F1-es programjának főnöke, Rémi Taffin elárulta, a motort megépítik a szocsi versenyig, de nem lesz elég idejük a tesztpadon kísérletezni vele, ezért kockázatos lenne Oroszországban beszerelni az autókba.

„Néhány egységünk már a 15. versenyre (Szocsi) elkészül, de még nem hagyhatjuk jóvá a bevetésüket" – magyarázta a Motorsport.com-nak. „Túl sűrű a programunk, nem tudjuk megígérni, hogy a 15. versenyre elkészülünk. Új célokat kell kitűznünk, ezért most arra törekszünk, hogy a 16. futamon bevessük a motort."

Nem tudni, a Red Bull mikor veti be az erősebb motort Forrás: AFP

Nem is fogják használni?

Taffin szerint még van némi remény, hogy időben elkészülnek az új motorral, de sokkal valószínűbb, hogy csak az USA Nagydíjra tudják elvinni. Erről már a csapatokat is tájékoztatták, akik most megfontolják, melyik versenyen lenne érdemes beszerelni az új hajtásláncokat. Elképzelhető ugyanis, hogy a Red Bull és a Toro Rosso taktikai okokból Austinban sem veti be a motorokat, sőt az a lehetőség is fennáll, hogy egyes versenyzők egyáltalán nem fogják használni.

„Igen, ez lehetséges. Az ő döntésük, hogy bevetik-e az új motort" – mondta Taffin, aki szerint az istállók mérlegelnek majd, hogy bevállalják-e az új motor beszerelése miatti büntetéseket, vagy inkább a jobb rajtpozíciót választják a gyengébb erőforrással. „Megkapják a motorokat, láthatják a számításainkat, és zöld utat kapnak a használatukra."

A Renault megbízhatósági gondjai miatt azonban valószínűnek tűnik, hogy a versenyzők egyébként is egy újabb motor bevetésére kényszerülnének még az idény vége előtt. Taffin egyébként nem tudja megmondani, mekkora előrelépést jelent majd az új hajtáslánc, de mindenképpen bízik az eredményekben is megmutatkozó javulásban.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma–1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!