Vágólapra másolva!
De majd csak Monzában árulják el. Sajtóértesülések szerint mégsem a gumikopást, hanem a pályán szétszóródott törmeléket találták felelősnek érte.

Sebastian Vettel Belga Nagydíjon elszenvedett defektje éppen akkor robbantotta ki újra a Pirelli gumik alkalmasságával kapcsolatos vitát, amikor a Michelin is versenyben van a Forma-1 2017 és 2019 közötti időszakra kiírt beszállítói tenderében.

Az olasz cég Spában még a Ferrari egy kiállásos taktikájából eredő túlzott gumikopást okolta azért, hogy Vettel jobb hátsó gumija másfél körrel a verseny vége előtt – ráadásul pár száz méterrel a veszélyes Eau Rouge kanyar után – megadta magát. Ám ezt a magyarázatot sokan elfogadhatatlannak ítélték, mert a belga pályán éppen azt a kereket éri a legkisebb terhelés, és a Ferrari tempója még közvetlenül a defekt előtt sem romlott. Mások ezért inkább Vettelt okolták, amiért túl durván vágott át a Radillon kerékvetőin, gyártási hibára gyanakodtak, vagy éppenséggel Nico Rosberg két nappal korábbi defektjéhez hasonlóan a pályán szétszóródott törmeléket tették felelőssé a történtekért.

A Pirelli azt állítja, megtalálta a magyarázatot Vettel defektjére Forrás: AFP/Andrej Isakovic

Habár a Pirelli keddre virradóra a monzai előzetesében csak annyit jelentett be, hogy befejezte a Vettel defektjével kapcsolatos vizsgálatot, amelynek az eredményét az Olasz Nagydíjon fogják nyilvánosságra hozni, az Autosprint értesülései szerint a Ferrari stratégiája helyett végül ők is a törmelékkel magyarázzák majd a kínos esetet. Erre utalhat, hogy az olasz lap úgy tudja, a Belga Nagydíj után mintegy hatvan másik gumin is vágásnyomokat találtak.

A nagy tempójáról híres Monza előtt a versenyzők szakszervezete, a GPDA is megnyugtató válaszokat követelt a Pirellitől. Egyesek továbbra is meg vannak győződve arról, hogy a gumik szerkezete alapjaiban hibás. Egy, a Belga Nagydíj szombati edzésnapján készült fotón jól látszik, hogy Vettel Ferrarijának bal hátsó gumiján az oldalfal terhelés alatt abnormálisan begyűrődött.

A Pirelli egyébként az idén a lágy és a közepes keverékű gumikat viszi Monzába, ami egy fokozattal lágyabb választás a tavalyihoz képest.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma–1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!