Társoldalunk:

CFD-amnesztiát kaptak a csapatok

2015.08.28. 17:06

A 2017-től bevezetésre kerülő új aerodinamikai szabályok kidolgozásához a szokásosnál többet használhatják a számítógépes modellezést.

Az FIA a csapatok segítségével 2017-től 5-6 másodperccel javítani szeretne a Forma-1-es köridőkön. Az ehhez szükséges új aerodinamikai szabályokat jövő márciusig rögzíteni kell, ezért az istállók mérnöki gárdái jelenleg nagyobb kapacitással használhatják a számítógépes áramlási modellezést, vagyis a CFD-t, mint egyébként.

„Jól haladunk, hogy október 2-ig elég tiszta képet kapjunk a tervekről" – mondta az FIA versenyigazgatója, Charlie Whiting az Autosportnak. „Az lesz a következő mérföldkő, amikor átbeszéljük, mire jutottak a CFD-vel, mert több időt adtunk nekik. Ha úgy tetszik, CFD-amnesztiát kaptak, hogy körüljárhassák az aerodinamikai koncepciót. Már csak arra várunk, hogy a Pirelli adjon pár becslést azokra az új gumiméretekre vonatkozóan, amelyekben megegyeztünk."

A csapatok is segítenek az új aero-szabályok kidolgozásábanForrás: AFP/Emmanuel Dunand

A szabálymódosítások keretében kiszélesítik a vezetőszárnyakat is, a hátsót 425, míg az elsőt 325 mm-eresre, ami 10 illetve 8 centis növekedést jelent. A padlólemez feletti lépcső 50 mm-es magasságát várhatóan megfelezik – ez hozzájárulhat a szívóhatás növekedéséhez anélkül, hogy a csapatoknak alapvetően új aerodinamikai koncepcióra kellene áttérniük, ami nagyon drága lenne. Visszatérhet a tavaly betiltott toldalékszárny is a diffúzor fölött, de a köridők javulását fele részben a szélesebb gumiktól várják.

Mivel az első szárnyak továbbra is olyan összetettek maradnak, mint eddig, egyesek attól tartanak, hogy előzni az új szabályok mellett sem lesz könnyebb. Erre azonban Whiting szerint nincs is feltétlenül szükség. „Most szerintem elég tűrhető az egyensúly" – mondta. „A technikai területen dolgozó srácok zöme úgy érzi, hogy 2009-re készülve az Előzési Munkacsoport (OWG) 2008-ban nagyon kevésre jutott az előzéseket jelenleg meghatározó két fő tényezőhöz, a DRS-hez és a gumikopáshoz képest."

„Ez a kettő felülmúl mindent, amivel az OWG előállt, és meg is maradnak. Ha pedig, ahogy attól néhányan tartanak, az autóknak nehezebb lesz közelről követniük egymást, növelhetjük a DRS hatását. Ezen a téren nem látok komoly problémát."

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma–1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!