Vágólapra másolva!
A csapatfőnök Vijay Mallya elárulta, a Renault velük is tárgyalna a többségi tulajdonrész megvásárlásáról. A Force India egyelőre megfontolja a lehetőséget, a döntésre valószínűleg még sokáig várni kell.

Továbbra sem tudni, hogy a Renault milyen formában lesz jelen a Forma-1-ben a következő években. A hírek szerint jövőre mindenképpen szeretnének újra gyári csapatot indítani, és ha ez nem jön össze, akár ki is szállhatnak a sportból, de az sem kizárt, hogy továbbra is motorszállító partnerként folytatják.

A legvalószínűbbnek eddig az az opció tűnt, hogy a Renault felvásárolja az anyagi problémákkal küszködő Lotust, amelynek a vezetősége már jelezte is, hogy örülne a tulajdonváltásnak. Kiderült azonban, hogy a Renault nemcsak a Lotusszal, hanem több másik istállóval is hasonló megoldásról tárgyal. A Force India csapatfőnöke, Vijay Mallya az Autosportnak elárulta, a franciák nemrég őket is megkeresték.

Mallya a Belga Nagydíj hétvégéjén találkozott is a Renault nagyköveteként és tanácsadójaként dolgozó Alain Prosttal, de hangsúlyozta, hogy egyelőre csak feltérképezték a helyzetet. „Ők kerestek meg engem, és arról tájékoztattak, hogy még semmilyen döntés nem született, a Renault igazgatóságának sem tettek javaslatot" – mondta Mallya.

A Force India egyelőre gondolkozik a lehetőségen Forrás: AFP

„Prost azt is tudni szerette volna, mit szólnék hozzá, ha eladnánk neki a tulajdonrészünk egy bizonyos hányadát, és mi csak kisebbségi tulajdonosok maradnánk" – folytatta. „A motorszállítói megállapodás szóba sem került."

Mallya elmondta, a Renault jelenleg több csapattal, köztük a Lotusszal is tárgyal hasonló megállapodásról, és jelenleg azt szeretnék felmérni, kivel lenne a legcélszerűbb nyélbe ütni az üzletet. Az indiai istálló főnöke egyelőre gondolkodási időt kért, és a társtulajdonosokkal – a Sahara csoporttal és a Mol családdal – is megbeszéli a lehetőségeket.

„Ha nemet mondtam volna, talán rögtön véget is ért volna a beszélgetés" – magyarázta. „Ezért azt válaszoltam, hogy ezt meg kell fontolnunk, valamint megkérdeztem, hogy a kisebbségi tulajdonrésszel milyen jogokat tudnának felajánlani. Szerződésről egyáltalán nincs szó, még ők sem döntöttek a jövőjükről, nagyon korai szakaszban járnak a tárgyalások."

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma–1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!